Gå til innhold

ABS Plast plater - hvor får jeg kjøpt?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på vei til å starte et lite robot-bygge prosjekt ala oap.sourceforge.net men har problemer med å finne leverandører i Norge av det jeg trenger for å bygge basen. Deriblant noen som kan levere ABS plast plater i størrelse 30x30 cm til 40x40 cm med tykkelse 0.5 mm eller litt tykkere.

Jeg ser det er masse plastindustri i Norge men det virker som man må være en stor industrikunde for å handle hos disse. Finnes det noen som selger kapp ut til mindre kunder? Det eneste jeg har funnet et Clas Ohlsson som selger blant annet tynne alu-plater (som jeg skal bruke til casing) og veldig små kapp plexiglass.

Trenger også en leverandør av alu-profiler som jeg skal bruke til å sette det hele i sammen.

Alle tips mottas med stor takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for tipsene. Ser at ModernPlastic.com er svært billige på det jeg trenger. $5 for Grå PVC 12"x12" (ca 30x30 cm) og 0.5 cm tykkelse.

Jeg antar at 0.5 cm tykkelse burde være rigid nok for en PVC plate på størrelse 30x30 cm? Ser specs viser Flexural Strength – 12,500 psi - men jeg aner ikke hva det vil si egentlig.

Pilkington ser mer business relatert ut. Har ikke noe webshop eller enkel vei inn til å handle varene - selv om det kunne være kjekt å ha kortere vei til materialene. USA er proppet av shops som selger plastic ser jeg, men det var dette med porto og slikt da. På en annen måte ser jeg at f.eks. http://www.rplastics.com/abssheet.html tilbyr også plastikk i kutt etter spesifikasjoner. Det kunne vært kjekt å få alt ferdig tilskjært så jeg slipper å eksperimentere meg fram i garasjen. :) - Men rplastics er betraktelig dyrere enn f.eks. modernplastic ser jeg.

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på noen plast levrandører, men har du mye lego kunne du bruke dette (det er ABS plast), det finnes en norsk netbutik som selger legodeler løst, men husker ikke hva den het (det var noe med briklink.com, ikke .no)

Hva slags CPU skal du bruke? hva har du teknt som sensorer? driver med roboter på skolen så jeg syntes det der er ganske interesangt, vi driver med Basic stamp som vi for øyeblikket skal progamere til og sorter lego i en stor maskin bygd av lego, Elfa selger også de Basic stamp moduler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...