Pysj Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Nå blir det forbudt å skru av mobilen i timen! Les mer Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Hvorfor bruker de ikke bare jammere som er populært andre steder i verden Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 fordi jammere også er radiosendere og derfor kan sperre for mer den bare skolebarnas mobiltelefoner. ett alternativ er å ikle hele klasserom i finmaskede nett av metall. men det vil inkludere vinduer, noe som kan gi fengselsassosiasjoner... jeg ser fram til å høre om dette forsøket gir resultater. dessverre er det alltid vanskeligere å lære noen god/korrekt oppførsel en å sette inn noe teknisk som gjør jobben... Lenke til kommentar
kvakkster Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) Jeg leste for en tid tilbake her på amobil om en type maling som blokkerer mobilsignaler. Brukere som befinner seg i et rom, malt med denne type maling vil ikke ha noe dekning. Dette hadde vært noe å investere i. Hvordan wifi vil fungere er noe usikkert. Da gjenstår det bare bluetooth. Det skal være teknisk mulig å sende notater over bluetooth når begge enhetene er i samme rom. Skal prøve å søke etter artikkelen her. Legger ut når jeg har funnet det Problemet er umalte flater, altså vinduer vil kunne slippe inn signaler. Mon tro om Fjerdingstad eller Natre har en løsning på dette. Overnevnte navn er leverandører på vinduer Edit: http://www.amobil.no/nyhet/traadlos_teknol...en_stille/24034 Endret 23. desember 2006 av kvakkster Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 skulle tro gode gammeldagse "ikke-knuselige" vinduer med ståltråd ville hatt en viss effekt. men jeg er ikke 100% sikker på hvor tettmasket nettet må være for å blokkere mobilsignaler... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg