Gjest Slettet+9871234 Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Har opplevd dette flere ganger nå. Prosessorkapasiteten står og holder seg på 100% selv om maskinen kjører idle. Noen ganger går den opp og ned fra 0 til 100 med kanskje noen sekunders mellomrom, selv om ingen tunge prosesser kjører i bakgrunnen. Er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette, og hva er feilen? Takker for alle svar Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Litt lettere å svare på det om vi får vite hva slags prosess det er som spiser all kraften. Sorter prosessene etter cpu-bruk, og se hvilken det er som hopper opp og ned. Det kan være msn live messenger, som jeg har hatt en del problemer med. Sjekk ut det i alle fall.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Vel, hva som spiser prosessorkapasiteten avhenger faktisk av hvilket program jeg starter... Noen ganger kunne det være uTorrent, andre ganger msn... Har også opplevd at "ledig systemprosess" tar 99%. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Ledig systemprosess er overskuddet i cpu, altså den delen av cpu som ikke brukes. Når ledig systemprosess er på 99 % er bruk av cpu i realiteten på 1 %. Merker du at pc'en henger seg eller blir merkbart mye tregere når du starter opp noe? Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 "Ledig systemprosess" kan du se bort fra. Det er som navnet tilsier andelen av CPU-kraften som er ledig og skal altså ligge på rundt 98-99% når maskinen ikke jobber med noe spesielt. Er det andre prosesser som bruker mye CPU? MSN bruker jeg ikke, så den kjenner ikke så mye til, men uTorrent skulle være ganske "snill" mot CPU'en... Det som er felles for disse to programmene er jo at det er nettverksprogammer. Hva med andre programmer som bruker nettverk, er de også CPU-sultne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå