panzerwolf Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Min gode, gamle Enermax 550W ser ut til å slite litt ettersom den har fått flere SCSI-disker å jobbe med. For øyeblikket har den tre SATA/ PATA-disker, to 10K rpm SCSI-disker og to 15K rpm disker. I tillegg skal jeg ha inntill fem nye 15K rpm SCSI-disker koblet til samt at jeg har et par-tre SATA-disker og to optiske drev som ikke er på for øyeblikket. Strømforsyninga skal også tåle en nyere prosessor (Athlon X2 eller Intel C2D) og et skjermkort av nyere dato, men jeg så vidt jeg har forstått, må fokuset ligge på 12V-railen, stemmer det? Hvilken strømsforsyning er i såfall å anbefale? Kilowatter'n til Enermax blir antagelig for dyr, så hvis det trengs har jeg vurdert muligheten å parre den nye med min nåværende slik at de kjører sammen Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Thermaltake Toughpower 850W skulle holde. Koster frå 1430 kr. Den har 62A på 12V, 30A på 5V og 30A på 3,3V Info side til TT TweakNews sin test Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Disker trekker ikke så veldig mye strøm, typisk 10 Watt. Men i oppstarten trekker motoren mye mer, gjerne 2A på 12V. Det kan lønne seg å starte diskene sekvensiellt, ikke alle på en gang. Gode kontrollere skal kunne styre dette. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 Takk, takk Hmm, mulig det er noe annet galt da ettersom jeg hører iallefall at SCSI-diskene ikke spinner opp før kontrollerne starter de (har to SCSI-kontrollere). Trekker både 7200rpm S-/PATA-disker og 10/15K rpm SCSI-disker 2A ved oppstart? Trodde SCSI'ene trakk mer... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 ... Trekker både 7200rpm S-/PATA-disker og 10/15K rpm SCSI-disker 2A ved oppstart? Trodde SCSI'ene trakk mer... 7555654[/snapback] Kanskje mindre. Hitachi 15000rpm SCSI er spesifisert til 1.7A peak. http://www.hitachigst.com/hdd/support/15k147/15k147.htm Samsung spesifiserer 2A på en vanlig 7200rpm. http://www.samsung.com/Products/HardDiskDr...=Specifications Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Hmm, stadig noe nytt jeg lærer, takker Og jeg la Thermaltake'n i handlevogna mi så få vi se om den ikke også følger med oppgraderingene seinere Endret 22. desember 2006 av Mad Wolf Magnux Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå