CellularDude Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Vurderer å skifte bil. Hvem skal betale omregistrering? Kjøper, selger, eller må det avtales på forhånd? Har det noe å si om handelen gjøres privat eller gjennom en bilforhandler (innbytte)? Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Kostnaden ved omregistrering faller i utgangspunktet på kjøper, men det går fint å prute ned prisen tilsvarende det omregistreringen koster hvis selger er enig. Ved privatkjøp sørger kjøper for at omregistreringsavgift blir betalt mens ved kjøp hos forhandler vil denne (som regel) gjøre det. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
tommkarl Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Jeg har handlet en del med biler, og dette stemmer bra med mine erfaringer....... Det er kjøper som ønsker å omregistrere bilen, derfor er dette en kostnad som i utgangspunktet ligger på ham. Kan i tillegg nevne at jeg som regel skriver to salgsmeldinger ved privatkjøp. En til kjøper og en til selger, slik at begge har en sikkerhet. Endret 22. desember 2006 av tommkarl Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 Takk for gode svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå