bebbetufs Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Hei. Fikk en feilmelding når jeg satte inn mer RAM i min bærbare. Det stod noe sånt som: "PCI.sys has been corrupted. Repair with original cd." Alt funket når jeg satte det gamle minnet tilbake igjen. Håper det finnes en måte å installere den nye brikken uten å formatere og reinstallere! På forhånd takk for råd. Bernhard Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 litt mere info hadde hjulpet godt, men nå tror jeg mest på bios oppdatering? Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 21. november 2002 Forfatter Del Skrevet 21. november 2002 Det er en Toshiba 2800 Celeron 666 MHz med 64 MB inebygget ram. Nå har den en ekstra brikke på 64. Jeg har kjøpt en brikke på 128. Maks er 192. Jeg tror ikke det er bios for det går fint å boote fra en WinME boot disk. Det er først når den skal lese fra harddisken jeg får problemer. Ja, jeg vet at 192 MB er litt lite for å kjøre XP, men det er XP samboeren vil ha, og har kjørt til nå. Jeg kan jo prøve en bios oppdatering, men jeg tror jeg har den siste. Viss dere trenger mer info så si i fra. Takk. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Det er ingen som trenger å formatere og reinstallere for å sette inn mere RAM! Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 21. november 2002 Forfatter Del Skrevet 21. november 2002 Det var det jeg trodde også, men det er jo rart at jeg får en feilmelding da. Er det noen triks? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Mulig du har en memory brikke som ikke er kompatibel. Les litt via Google. Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 21. november 2002 Forfatter Del Skrevet 21. november 2002 Men, viss den ikke er kompatibel så er det jo litt rart at jeg kan boote med WinME boot disk. Eller? Glemte forresten å si at jeg kjøpte pc133 minne. Det var kanskje ikke så lurt? Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Hei! Det er noen hovedkort som ikke takler å kjøre PC100 og PC133 ram blandet, vet ikke om dette er problemet eller om du har to PC133 brikker men bare sier ifra.. Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 21. november 2002 Forfatter Del Skrevet 21. november 2002 Det er muligens noe i det du sier simen. Den innebygde rammen er sikkert pc 100, skal sjekke med komplett om jeg kan bytte den. Er det mulig at problemet forsvinner med en reinstallasjon? Lenke til kommentar
StudInc Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Quote: Den 2002-11-21 23:29, skrev hasuwest:Hei!Det er noen hovedkort som ikke takler å kjøre PC100 og PC133 ram blandet, vet ikke om dette er problemet eller om du har to PC133 brikker men bare sier ifra.. what's up med siggen`???? :smile: :smile: :smile: _________________ "Det beste forsvaret mot logikk er uvitenhet" "Helvete er et sted der alle tester er vellykte og ingenting virker" [ Denne Melding var redigert av: StudInc på 2002-11-21 23:47 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå