Gå til innhold

HVORDAN GJØR JEG DETTE?? HJELP!!!

doorf

Anbefalte innlegg

JEG HAR EN PENTIUM III MASKIN , 450 MHZ PROSESSOR, 256 MB RAM.. ØNSKER Å UTVIDE MIN MASKIN, MEN HVA BØR JEG SKIFTE UT, OG HVA ER DET BESTE Å BENYTTE..

HVILKET LYD OG SKJERM KORT ER DET FORNUFTIG Å HA?

FØLER MASKINEN ER SÅ TREG, ALLE STORE SPILL HAKKER, SOM DELTA FORCE II.. KJØRER ALL MUSIKK/LYD GJENNOM STEREOANLEGGET.LYDKORT??

ØNSKER Å BENYTTE 2500 KRONER PÅ OPPDATERINGER..HJELP MEG, PLEASE! maskinen er en compaq presario 5686, sonic impact a3d lyd kort, rage ltd pro agp 2x..

SOM DERE SER HAR MANGE SVART, MEN HVA ER CPU, DDR O.L?

[ Denne Melding var redigert av: doorf på 2001-12-21 23:28 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat samme maskin som deg. Men jeg har geforce 3 skjermkort. Og jeg har ikke noen problemer med hakking av noen spill. Skjermkortet har ganske mye å si, så du trenger egentlig ikke oppgradere maskinen din enda. Men hvis du vil oppgradere så trenger du et nytt hovedkort og en ny prosessor. Når du først oppgraderer til nytt hovedkort og ny prossessor så trenger du ny type ram oxo. Kjøp DDR ram. Det er den beste ram typen som er på markedet idag. Men merk deg, kun kjøp ddr ram hvis du skifter prossessor til AMD. Men hvis du kjøper Pentium 4, så trenger du RDRAM.

Men dette kommer til å koste deg litt mer enn 2500kr da. Kjøp oxo et soundblaster live value. Du trenger egentlig ikke bedre lydkort enn dette. Det er ikke bemerkelsesverdig forskjell på den og de beste.

Lenke til kommentar

Hvis maskinen din hakker i spill er det nok nytt skjermkort du bør satse på. Da vil du merke forskjell i spill.Er maskinen treg ellers kan det ha med prosessoren å gjøre. Det er mulig hovedkortet ditt klarer en raskere prosessor f.eks en 800 MHz, kanskje etter en bios oppgradering. Finn ut hva slags hovedkort du har, og hva slags socket prosessoren står i. Siden du skal bruke max 2500kr, ville jeg se etter en brukt CPU.

Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt 2500,- og den maskinen hadde satset på ett nytt skjermkort og en en cpu :smile:

du bør nok oppgradere bios slik att den støtter større cpu , vis du ikke allerede har gjort det :smile:

tenker du da kan kjøre en celeron 1000 Mhz 899,-

http://www.psdata.no/

så slenge du med ett Aopen GF2 PRO-VO64, VGA-Card Geforce 2 Pro 64MB AGP TV-Out Retail 1299,-

Tilsammen 2200,- pluss frakt (ca 100,-)

Sluttsumm 2300,- :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-18 11:01, wuw skrev:

Hadde jeg hatt 2500,- og den maskinen hadde satset på ett nytt skjermkort og en en cpu :smile:

du bør nok oppgradere bios slik att den støtter større cpu , vis du ikke allerede har gjort det :smile:

tenker du da kan kjøre en celeron 1000 Mhz 899,-

så slenge du med ett Aopen GF2 PRO-VO64, VGA-Card Geforce 2 Pro 64MB AGP TV-Out Retail 1299,-

Tilsammen 2200,- pluss frakt (ca 100,-)

Sluttsumm 2300,- :smile:

Vell... Hvor mange hovedkort for .... 2,2 1/2? år siden hadde 10x multiplier? Så sjansen for å få en celly 1ghz til å funke er LITEN. Mitt tips er bruk penga på et billig geforce2TI-kort og spar resten av penga til ny cpu/hk over jul f.eks.

Det er heller ikke nevnt åssen lydkort du har... litt vanskelig å si om du bør kjøpe nytt.

Lenke til kommentar

Legger du på en drøy 1000 lapp, kan du kjøpe et MSI nforce hovedkort 1950,-, en 1,2ghz AMD prosessor og 128DDR minne (tilsvarer 256sdram)+ en cpuvifte. Da får du en rå spillemaskin, bra skjerm og lydkort, og en plattform du kan bygge fra i mange år. Nett-kort får du oxo. Jeg hadde i alle fall spart til det.

Lenke til kommentar

Det er vel det teoretisk, men kanskje ikke i praksis.

Minnet har en teoretisk hastighet på 2,1 GB/s (133 MHz x 2 x 64-bit bus / 8 bits pr. byte).

DDR står for "Double Data Rate", dette betyr at minnet sender data to ganger pr. klokke.

Dette er den standarden som kommer til å erstatte dagens PC133 SDRAM fullstendig.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-19 13:03, Pje skrev:

Det er vel det teoretisk, men kanskje ikke i praksis.

Minnet har en teoretisk hastighet på 2,1 GB/s (133 MHz x 2 x 64-bit bus / 8 bits pr. byte).

DDR står for "Double Data Rate", dette betyr at minnet sender data to ganger pr. klokke.

Dette er den standarden som kommer til å erstatte dagens PC133 SDRAM fullstendig.

push-truh'n (?)blir høyere, men mengden ram blir ikke større. har et program krav spec. på 64MB så er det 64MB enten det er simm/sdram/rdram/ddrram...nemelig. Prøv å lage en ramdisk på 70MB med en 64MBddr brikke :smile: trukke det går så bra.

DDR er bare en mellomstasjon til RDram blir frigitt og stadig nye teknologier kommer. Dessuten er det så SINNSYKT mange som kan oppgradere med SDram og ikke DDRram så SDram kommer til å leve leeennngggee, men ikke så lenge som floppy'n. Den tror jeg vi ALDRI blir kvitt :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...