Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Trenger å få ned fettprosenten, hvilken trening?

Gjest Slettet+432

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+432

Har begynt å trene litt nå, vil ha ned fettprosenten en del, har egentlig kropp for mye muskler. Men må bare få bort fettet, mest fra magen og armene, for å få frem musklene. Har egentlig en del muskler hehe :) Så jeg lurer på hva som er det mest optimale å trene for å få bort fett? Vil også at det skal ta kortest mulig tid... Noen som har et program eller noe som jeg bør følge?

Leser at når man skal få ned fettet så går musklene bort også, stemmer dette? Funker det å trene et eller annet program for å få ned fettprosenten og situps og armhevninger samtidig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først: Det går ikke å punktforbrenne fett; utfra innlegget ditt virker det som om du er av den oppfatning nemlig...

Så til svaret: Det er nesten uungåelig at du mister muskler da du i bunn og grunn forteller kroppen at "nei her er det ikke mer mat å få; go and get it yourself" ;P Så med mindre det står på liv og død å gå ned i vekt, så vil jeg nok si at du heller bør satse på et halvt, eller ett kilo (elns.) vektnedgang i uka og bare ta det litt med ro; Satse på å gå ned i 3-4-5 mnd (btw: vektnedgangen kan komme til å være litt større under de første ukene pga. væsketap etc. ). Ikke fordi det ikke er mulig å ha slike "20 kg på en mnd " mirakelkurer eller hvaforno man leser i Se&hør etc. men fordi du nok ikke ønsker bieffektene av en slik rask nedgang...

Derfor er det nesten mer enn noen gang før viktig at du spiser riktig med et litt overdrevent fokus på en bra karbohydrater, gode fettsyrer og proteintilgang. Spis smart; Ikke spis karbohydratene før du legger deg fks. Få i deg nok av det du skal ha, prøv å ha et litet kaloriunderskudd (3-500) og du vil merke at du vil klare å gå ned i vekt uten større komplikasjoner.

Når det gjelder trening så går det helt greit å kombinere styrke- og kardiotrening. Igjen; prøv å trene 'smart', dvs. fordele de ulike treningene for å la kroppen hvile litt og ikke minst, ta styrketreningen mer eller mindre midt på dagen da du har fått i deg mat og heller kjøre karditreningen etter flere timer uten mat; ergo er morgentrening (før frokost) optimalt; da er også blodsukkernivået blitt stabilisert.

Hadde jeg vært deg så ville jeg uansett ha startet etter jul, nyt maten mens du kan ;-)

Happy xmas.

[Dette svaret er et svar av personlig mening og har intet med hw.no på noen måte å gjøre]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Først: Det går ikke å punktforbrenne fett; utfra innlegget ditt virker det som om du er av den oppfatning nemlig...

Så til svaret: Det er nesten uungåelig at du mister muskler da du i bunn og grunn forteller kroppen at "nei her er det ikke mer mat å få; go and get it yourself" ;P Så med mindre det står på liv og død å gå ned i vekt, så vil jeg nok si at du heller bør satse på et halvt, eller ett kilo (elns.) vektnedgang i uka og bare ta det litt med ro; Satse på å gå  ned i 3-4-5 mnd (btw: vektnedgangen kan komme til å være litt større under de første ukene pga. væsketap etc. ). Ikke fordi det ikke er mulig å ha slike "20 kg på en mnd " mirakelkurer eller hvaforno man leser i Se&hør etc. men fordi du nok ikke ønsker bieffektene av en slik rask nedgang...

Derfor er det nesten mer enn noen gang før viktig at du spiser riktig med et litt overdrevent fokus på en bra karbohydrater, gode fettsyrer og proteintilgang. Spis smart; Ikke spis karbohydratene før du legger deg fks. Få i deg nok av det du skal ha, prøv å ha et litet kaloriunderskudd (3-500) og du vil merke at du vil klare å gå ned i vekt uten større komplikasjoner.

Når det gjelder trening så går det helt greit å kombinere styrke- og kardiotrening. Igjen; prøv å trene 'smart', dvs. fordele de ulike treningene for å la kroppen hvile litt og ikke minst, ta styrketreningen mer eller mindre midt på dagen da du har fått i deg mat og heller kjøre karditreningen etter flere timer uten mat; ergo er morgentrening (før frokost) optimalt; da er også blodsukkernivået blitt stabilisert.

Hadde jeg vært deg så ville jeg uansett ha startet etter jul, nyt maten mens du kan ;-)

Happy xmas.

[Dette svaret er et svar av personlig mening og har intet med hw.no på noen måte å gjøre]

7554792[/snapback]

Ja det kunne nok virke som jeg trodde det hehe. Men visste at det ikke er mulig. Det er ikke snakk om mye fett jeg vil ha bort egentlig, ikke sånn 10 kg liksom hehe. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Versågod og ta det rolig: går du ned lite er det generelt enklere å beholde muskelmassen; noe du sannsynligvis vil.

7555239[/snapback]

Jepp, det er bedre å gå ned for lite enn for mye. Veldig mange som spretter opp i vekt igjen også, etter de har gått ned i vekt veldig fort. Man skal uansett ikke gå ned mer enn 1 kg i uka. Hvis du går ned mer enn det vil du miste muskelmasse (tommelfingerregel).

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Har begynt å trene litt nå, vil ha ned fettprosenten en del, har egentlig kropp for mye muskler. Men må bare få bort fettet, mest fra magen og armene, for å få frem musklene. Har egentlig en del muskler hehe :) Så jeg lurer på hva som er det mest optimale å trene for å få bort fett? Vil også at det skal ta kortest mulig tid... Noen som har et program eller noe som jeg bør følge?

Leser at når man skal få ned fettet så går musklene bort også, stemmer dette? Funker det å trene et eller annet program for å få ned fettprosenten og situps og armhevninger samtidig?

7553708[/snapback]

Det aller viktigste, er vel å få 100% kontroll på kostholdet. Ingenting er mere ødeleggende enn når treningen er perfekt, og så får kostholdet ødelegge det.

Se på disse bildene så kan du se hvordan utviklingen gikk med denne fyren. Du kan finne treningsprogrammet hans hvis du surfer litt rundt der. Den linken der er månedsbilder, du kan også surfe på dagsbilder, men det blir sinnsykt mange bilder da. Du ser at han ble kvitt mesteparten av fettet etter ca 4 måneder. Hvis du bare står på med kardio trening i 4-5 måneder så vil du bli bra før 17 mai i år hvis du starter i januar nå.

Good luck heh :D

Lenke til kommentar
Jogg.

7563088[/snapback]

Eller sykkling og andre aperater ;)

7563179[/snapback]

Jeg lånte meg en sykkel av en venn i sommer. Skulle hatt en egen terreng sykkel som helst ikke kostet 30K.

Noen som vet om en bra en, helst med demper sånn at ikke ræva mi er sår i en uke etter jeg har sykla i terrenget. Den bør være av karbon, men aluminium er også fint. Helst karbon da det er lettest materiale.

Prisklasse: Jeg vedder på at man ikke finner noe til 7000 kr!?! Sykling er virkelig _moro_ kardiotrening. Det er noe man sjeldent går lei av. :p

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

7553708[/snapback]

Det aller viktigste, er vel å få 100% kontroll på kostholdet. Ingenting er mere ødeleggende enn når treningen er perfekt, og så får kostholdet ødelegge det.

Se på disse bildene så kan du se hvordan utviklingen gikk med denne fyren. Du kan finne treningsprogrammet hans hvis du surfer litt rundt der. Den linken der er månedsbilder, du kan også surfe på dagsbilder, men det blir sinnsykt mange bilder da. Du ser at han ble kvitt mesteparten av fettet etter ca 4 måneder. Hvis du bare står på med kardio trening i 4-5 måneder så vil du bli bra før 17 mai i år hvis du starter i januar nå.

Good luck heh :D

7562933[/snapback]

Heh, er ikke så gale da, hehe. Men takk... har allerede begynt.

Lenke til kommentar
Jogg.

7563088[/snapback]

Eller sykkling og andre aperater ;)

7563179[/snapback]

Jeg lånte meg en sykkel av en venn i sommer. Skulle hatt en egen terreng sykkel som helst ikke kostet 30K.

Noen som vet om en bra en, helst med demper sånn at ikke ræva mi er sår i en uke etter jeg har sykla i terrenget. Den bør være av karbon, men aluminium er også fint. Helst karbon da det er lettest materiale.

Prisklasse: Jeg vedder på at man ikke finner noe til 7000 kr!?! Sykling er virkelig _moro_ kardiotrening. Det er noe man sjeldent går lei av. :p

7564157[/snapback]

Jeg kjøpte ivertfal min sykkel fra et norskt merke (hardrock eller no, husker ikke navnet nå i hodet) veldig bra sykkel og den kostet bare 8000kr. Tror det er aluminium, men du får sikkert med karbon også nå siden det er en del år siden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

7564157[/snapback]

Du får nok ikke karbonsykkel til 7k. En aluminiumssykkel holder uansett lenge til ditt bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...