Kjetil J Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Jeg har nettopp kjøpt ny maskin: ASUS P4B533-E P4 2.53GHz Chieftec Dragon Medium kabinett Ja, jeg vet at det ikke var alt, men jeg tror ikke det er nødvendig med mer "info" for denne gang (det er jo bare å spørre). Når jeg trykker på slå av maskinen i Windows XP pro, restarter maskina i stedet. Når jeg trykker på starte på nytt, restarter også maskina (som er helt normalt). Når jeg trykker på ventemodus, kommer det etter avlogging og alt det der en bluescreen som står i mindre ett sekund, og PC restarter. Hva er galt og hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Det har kommet en kjempeavansert og enkel styring i bios som styrer på knappene og reset knapp, sjekk at den står på soft off eller noe lignende. og sjekk høyreklikk skrivebord->properties->screensaver->poer configuration->advanced og sjekk at du ikke har noe merkelig der. Eneste forklaring utover dette er at de har satt kablene feil på hk... kan ikke tenke på noe mer da Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 21. november 2002 Forfatter Del Skrevet 21. november 2002 Jeg har ikke sjekket alt ennå, men det jeg kan si, er at det var jeg som bygde PC-en, og jeg kan gjerne ha tatt feil kabel noen plass. Hvilken kunne det være? Jeg mener at det står "soft off". Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Søk på forumet så finner du en en post med link som muligens kan gi deg svar. Bare et par dager siden jeg så den, tror det var i en av kategoriene som jeg nevner nedenfor. Ps. Denne har du postet feil. Annet om data ville vært riktig, muligens programvare. :smile: Lenke til kommentar
Mighty Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Du kan jo sjekke kabelen som går fra kabinettet (strømbryteren sin) og se om den står over rette pins på hovdekortet. Det er gode gode tegninger på dette i boka til hovedkortet. Så sjekker du BIOS og instillingene for strømstyring i opperativsystemet. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå