Gå til innhold

Tips til nye sanger - tom for ideèr:(

Alareth

Anbefalte innlegg

Rainbow og Ritchie Blackmore's Rainbow.

Noen sanger: Still I'm Sad, Lady of the Lake, Black Masquerade, Black Sheep of the Family.

:)

7559831[/snapback]

For ikke å snakke om Long Live Rock 'n' Roll, Lost in Hollywood, Since You've Been Gone, Sixteenth Century Greensleves og Death Alley Driver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liten liste over album med (i mine ører) særpreg som bør sjekkes ut:

Summoning - Stronghold (episk/atmosfærisk sortmetal)

Front Line Assembly - Civilization (Industrial av den mer ambiente varianten)

Mortiis - Smell of Rain (vanskelig å beskrive, darkwave med 80's disco-tendenser?)

Nine Inch Nails - The Downward Spiral (Industrial. Denne er pensum! :) )

Tool - Ænima (progrock)

Wolfstone - Almost an Island (rock møter skotsk/irsk folkemusikk)

Fear Factory - Demanufacture (Industrial metal)

Muse - Black Holes and Revelations (progrock som har forstått hvordan synth bør brukes)

Jeff Buckley - Grace (singer/songwriter som hadde en fantastisk stemme. Pokker ta svømming i elver med cowboystøvler!)

Lenke til kommentar
Muse - Black Holes and Revelations (progrock som har forstått hvordan synth bør brukes)

7560123[/snapback]

Så det er virkelig progrock? Jeg var helt sikker på at vi her snakket om kommers poprock. :hmm:

Men over til saken da; Jeg foretrekker å anbefale enkeltsanger fremfor alt av et band, eller en hel plate, da man som regel finner en eller annen sang som i beste fall høres ut som kopiering av de verste rølpeslagerne til Jokke og gutta.

• Tool - Swamp song, The Pot og Jambi.
  • Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea.
  • 2 Skinny J's - Girl With The World In Her Eyes.
  • The Human Waste Project - Exit Wound.
  • Three Days Grace - Animal I Have Become.
  • 120 Days - So This Is suicide.
  • Alabama3 - When I Woke Up This Morning.
  • Rage Against The Machine - Renegades Of Funk, Fistfull Of Steel og In My Eyes.
  • My Chemical Romance - Mama (Det smerter innerst i hjerteroten å faktisk ta med noe fra dette bandet, men den sangen er faktisk ikke så ille :cry: ).
  • Massive Attack - Sly, Live With Me og Five Man Army.
  • Nine Inch Nails - I'm Afraid Of Americans (med David Bowie), Closer, The Hand That Feeds og Only.
  • At The Drive In - Pattern Against users og One Armed Scissor.
  • Basment Jaxx - Good Luck og Oh My Gosh.
  • Breaking Benjamin - Skin og Shallow Bay.
  • Faith No More - Epic.
  • Fear Factory - Invisible Wounds.
  • R.E.M. - Drive.
  • Primus - Wionnas Big Brown Beaver, Have A Cigar (Pink Floyd-cover) og My Name Is Mud.
  • Infected Mushrooms - I Wish.
  • INX - Need You Tonight.

Os.v.

Endret av warpig
Lenke til kommentar

7560123[/snapback]

Så det er virkelig progrock? Jeg var helt sikker på at vi her snakket om kommers poprock. :hmm:

Progrock, poprock, synthrock, hva-enn-rock:) Sjangerrunking får du bedrive sammen med noen andre, men både progrock og poprock gir et greit bilde av hvor i musikklandskapet Muse befinner seg.

Men over til saken da; Jeg foretrekker å anbefale enkeltsanger fremfor alt av et band, eller en hel plate, da man som regel finner en eller annen sang som i beste fall høres ut som kopiering av de verste rølpeslagerne til Jokke og gutta.

7560642[/snapback]

Slik jeg ser det, har jeg ingen garanti for at den jeg anbefaler musikken til vil like akkurat de sangene jeg liker av et gitt band, men kanskje sangen rett før eller etter på samme album :)

Noen kjappe eksempler: Jeg ville heller valgt

Tool (10k days): Right in two, 10k days.

Fear Factory (Digimortal): (Memory imprints) never end.

Nine Inch Nails (Downward Spiral): Hurt, reptile

Lenke til kommentar

7560123[/snapback]

Progrock, poprock, synthrock, hva-enn-rock:) Sjangerrunking får du bedrive sammen med noen andre, men både progrock og poprock gir et greit bilde av hvor i musikklandskapet Muse befinner seg.

7560729[/snapback]

I mine øyne befinner poprock seg på akkurat den motsatte enden av rockskalaen som prorock, som jeg mener grenser mer mot metall. Men, men, det får nå så være.

7560642[/snapback]

Slik jeg ser det, har jeg ingen garanti for at den jeg anbefaler musikken til vil like akkurat de sangene jeg liker av et gitt band, men kanskje sangen rett før eller etter på samme album :)

7560729[/snapback]

Det var på ingen måte rettet mot deg som person, men heller en generell opplysning om at man neppe ser meg anbefale hele album eller artister (med mindre trådstarter eksplisitt ber om dette, naturligvis).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...