bambusa Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 har et Asus A7V8X-X hovedkort, og en Amd XP2800, og en Corsair pc 2700 512 mb rambrikke. har prøvd og byttet ram brikke, skiftet Cpu til en XP2600, merker også at di 5 sekundene dataen starter opp blir cpu fryktelig varm, har ikke mulighet og holde finger på kjernen, har self på cpu vifte, men var en kar som tipsa meg om og ta av vifta for og kjenne om cpu vart varm og det vart den til di grader også. har prøvd og resette bios. har kun cpu, ram, og skjermkort tilkoblet, har prøvd masse skjermkort så er ikke det. noen som har vært bortig dette problemet før? takker for svar. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 du kan jo prøve å skifte strømforsyning.. Lenke til kommentar
astradoz Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 ja? da er det jo fordi den blir varm at den slår seg av? sjekk at socketen treffer kjernen riktig. Socket A kjølerne har en tendens til å treffe en sånn kant. Bios gjør at den automatisk slår seg av når den blir for varm Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 .....men var en kar som tipsa meg om og ta av vifta for og kjenne om cpu vart varm og det vart den til di grader også. 7553201[/snapback] Vel, tar ca. 4-5 sekunder og prosessoren har mellom 200-300C inn i kjernen og dermed en snarlig død.( vel og merka at selve kjøleren er fjernet) Lenke til kommentar
bambusa Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 .....men var en kar som tipsa meg om og ta av vifta for og kjenne om cpu vart varm og det vart den til di grader også. 7553201[/snapback] Vel, tar ca. 4-5 sekunder og prosessoren har mellom 200-300C inn i kjernen og dermed en snarlig død.( vel og merka at selve kjøleren er fjernet) 7553382[/snapback] ok så du mener cpu er død sidenm jeg tok av vifta for og sjekke og cpu ble varm? det var bare med den xp2800 jeg ikke hadde vifte på, xp2600 har bestandig hatt vifte på. Har prøvd og skiftet strømforsyning samme problemet. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Er direkte idiotisk å starte en masking med relativt gammel cpu/mb uten prossessorvifte. Er forsåvidt typisk for strømforsynings og/eller cpu-problemer det med at den starter og stopper slik. Lenke til kommentar
bambusa Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Er direkte idiotisk å starte en masking med relativt gammel cpu/mb uten prossessorvifte. Er forsåvidt typisk for strømforsynings og/eller cpu-problemer det med at den starter og stopper slik. 7553430[/snapback] ja det er jo det, skjønner ikke hvorfor jeg gjorde det i det heletatt. men men, er vel en cpu som har tatt kvelden da, men den andre burde jo ha funket, den ble montert med ny kjølepasta, og vifte. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Er direkte idiotisk å starte en masking med relativt gammel cpu/mb uten prossessorvifte. Er forsåvidt typisk for strømforsynings og/eller cpu-problemer det med at den starter og stopper slik. 7553430[/snapback] ja det er jo det, skjønner ikke hvorfor jeg gjorde det i det heletatt. men men, er vel en cpu som har tatt kvelden da, men den andre burde jo ha funket, den ble montert med ny kjølepasta, og vifte. 7553462[/snapback] Har du kjørt XP2800 først og byttet over til en XP2600 så bør du resette biosen. Mange HK detekterer ikke automatisk CPUèn og dermed blir MP og/eller FSB blir for høy.. Lenke til kommentar
bambusa Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Er direkte idiotisk å starte en masking med relativt gammel cpu/mb uten prossessorvifte. Er forsåvidt typisk for strømforsynings og/eller cpu-problemer det med at den starter og stopper slik. 7553430[/snapback] ja det er jo det, skjønner ikke hvorfor jeg gjorde det i det heletatt. men men, er vel en cpu som har tatt kvelden da, men den andre burde jo ha funket, den ble montert med ny kjølepasta, og vifte. 7553462[/snapback] Har du kjørt XP2800 først og byttet over til en XP2600 så bør du resette biosen. Mange HK detekterer ikke automatisk CPUèn og dermed blir MP og/eller FSB blir for høy.. 7553487[/snapback] det har eg ikke prøvd, men det skal eg prøve nå og se om det funker. takker får alle mulige tips.. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 du bør prøve cpu'ne dine på et anna hovedkort.. for å være sikker på at dem er døde eller i live Lenke til kommentar
bambusa Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 du bør prøve cpu'ne dine på et anna hovedkort.. for å være sikker på at dem er døde eller i live 7553700[/snapback] skal prøve det også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå