AMDBunny Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 I følge The Inquirer så kommer ikke Nvidia sine DX10-kort for mellomklassen ut før i slutten av mars. Det er i så fall er det dårlige nyheter for meg siden jeg hadde tenkt å kjøpe "8600GT" i januar/februar. http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=36172 Tror dere at Nvidia vil vente så lenge? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Desverra, ja. En liten teori er at de venter lenge med å lansere de for at flest mulig skal kjøpe de dyrere kortene. Enten det eller så er de bare ikke ferdige med de enda. Eller kanskje de vil vente til R600 er ute for salg og lede litt oppmerksomhet tilbake til sine kort etter storlanseringen til ATI...? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Det er i så fall er det dårlige nyheter for meg siden jeg hadde tenkt å kjøpe "8600GT" i januar/februar. 7552855[/snapback] Dumt å planlegge å kjøpe ikke-annonserte produkter... Skal gi deg et stikkord: CeBIT Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 Det er i så fall er det dårlige nyheter for meg siden jeg hadde tenkt å kjøpe "8600GT" i januar/februar. 7552855[/snapback] Dumt å planlegge å kjøpe ikke-annonserte produkter... Skal gi deg et stikkord: CeBIT 7554550[/snapback] Dumt og dumt... Poenget er bare at skal jeg først kjøpe en ny pc så ønsker jeg å ha siste teknologi (les: DX10) for å kunne utnytte kommende spill maksimalt. Omtrent fem måneder fra toppkortene til Nvidia blir lansert til mellomklasse-kortene blir lansert. Jeg synes det er utruligt treigt. Det er jo tross alt bare snakk om å nedskalere eksisterende teknologi. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Raptor,22/12-2006 : 10:08]Det er i så fall er det dårlige nyheter for meg siden jeg hadde tenkt å kjøpe "8600GT" i januar/februar. 7552855[/snapback] Dumt å planlegge å kjøpe ikke-annonserte produkter... Skal gi deg et stikkord: CeBIT 7554550[/snapback] Dumt og dumt... Poenget er bare at skal jeg først kjøpe en ny pc så ønsker jeg å ha siste teknologi (les: DX10) for å kunne utnytte kommende spill maksimalt. Omtrent fem måneder fra toppkortene til Nvidia blir lansert til mellomklasse-kortene blir lansert. Jeg synes det er utruligt treigt. Det er jo tross alt bare snakk om å nedskalere eksisterende teknologi. 7554626[/snapback] Blir nå latterlig at du skal sitte å surmule over at kort som ihverken er lansert eller demonstert ikke er å få tak i når du vil ha de. Nvidia og ati har som oftest optimalisert produksjonsprosesser og logistikk på tiden når de lanserer nedskalerte utgaver av toppkorta. Det er disse kortene de tjener mest penger på, og ikke toppmodellene. Vi har jo ingen som helst mulighet/innsikt i hvorfor disse korta kommer så seint. Men det samme skjedde når både 6800 og 7800 serien kom. Det tok lang tid før 6600 og 7600 kortene på i salg. Vil i tillegg tro de ønsker å kvitte seg med mest mulig av 7600 og 7900 korta først. Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Latterlig er det da ikke. Kan godt skjønne at han vil ha et DX-10 kort til en mer overkommelig pris nå! Hvem vet, kanskje ATi lanserer et rimeligere DX10 kort før 8600? Venter i spenning Lenke til kommentar
andylove Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 I følge The Inquirer så kommer ikke Nvidia sine DX10-kort for mellomklassen ut før i slutten av mars. Det er i så fall er det dårlige nyheter for meg siden jeg hadde tenkt å kjøpe "8600GT" i januar/februar. http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=36172 Tror dere at Nvidia vil vente så lenge? 7552855[/snapback] The Inquirer er dataverdens Se&Hør! Skjønner ikke at alt de sier blir tatt seriøst jeg ass... Samma som Gartner som mener i hytt og gevær og dermed kan skape den balansen de selv ønsker i dataverden. Litt off-topic, men frustrasjonen måtte ut. Forresten så tror jeg du gjør smart i å vente på DX10 korta, så de får modna seg litt. Ekke dumt å se hva ATI klarer å skrape sammen. Forøvrig finnes det en tråd som er en smule lik. Den kan du finne her! Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Latterlig er det da ikke. Kan godt skjønne at han vil ha et DX-10 kort til en mer overkommelig pris nå! Hvem vet, kanskje ATi lanserer et rimeligere DX10 kort før 8600? Venter i spenning 7554764[/snapback] Vel, jeg vil gjerne ha et DX11 kort. Billig. Og helst før påske. Latterlig at hverken Microsoft eller kortprodusentene gjør som jeg vil. Altså, når DX10 ikke engang er sluppet. DX10 slippes etter planen sammen med personal versjonene av Vista. Så er det ikke det minste rart at de venter til de har fått fullskala erfaringer med DX10 på highend kortet før de åpner opp for de billigere. Bedre det enn å gjenta feilene fra DX9 (Noen som husker FX 5x00 kortene?) Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Når dere snakker om å nedskalere, vil jeg heller si at 8800GTO er en nedskalering enn 8600GT. Rett nok er det kjapt gjort å nedskalere en GPU som allerede er utviklet, disable ting osv. Men når de lager 8600GT må de lage en helt ny GPU, og selv om de har brukt teknologien og løsningene før, er det en veldig stor jobb. Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Når dere snakker om å nedskalere, vil jeg heller si at 8800GTO er en nedskalering enn 8600GT. Rett nok er det kjapt gjort å nedskalere en GPU som allerede er utviklet, disable ting osv. Men når de lager 8600GT må de lage en helt ny GPU, og selv om de har brukt teknologien og løsningene før, er det en veldig stor jobb. 7554907[/snapback] De kan jo bare underklokke ett 8800GTX og selge det som 8600 haha Da vil de som vet om overklokking hoppe i taket.. haha Og de som ikke vet om det ..... Men skulle ønske det var sånn det ble gjort i virkeligheten.. Jeg kjøpte meg ett 7950gt nå pga. jeg gidder ikke å vente på siste nye.. kommer alltid noe nytt på pc fronten.. Kan jo ikke gå rundt å vente på at noe nytt skal komme om 6 måneder hele tiden. Klar deg med det du har der og da ,og oppgrader en gang iblandt.. Ville seff ha 8800GTX ,men skal jo ha penger til det og.. da er det bedre å ligge ett år bak og så heller kjøpe sakene ett år etter det er kommet ut eller noe,for å ikke bli ruinert. Du oppgraderer jo på samme måten, bare ett år etter + billigere.. Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 Latterlig er det da ikke. Kan godt skjønne at han vil ha et DX-10 kort til en mer overkommelig pris nå! Hvem vet, kanskje ATi lanserer et rimeligere DX10 kort før 8600? Venter i spenning 7554764[/snapback] Ok, det ser ut som om jeg må smøre meg med tålmodighet. ATI skal jo lansere R600 i slutten av januar. Men det er vel fare for at også dette "bare" er toppkort. Får uansett håpe at ATI lanserer gode kort. Det er jo en fordel for oss at ikke Nvidia blir for dominerende. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Når dere snakker om å nedskalere, vil jeg heller si at 8800GTO er en nedskalering enn 8600GT. Rett nok er det kjapt gjort å nedskalere en GPU som allerede er utviklet, disable ting osv. Men når de lager 8600GT må de lage en helt ny GPU, og selv om de har brukt teknologien og løsningene før, er det en veldig stor jobb. 7554907[/snapback] 8600 kommer til å bruke en annen prosess enn G80 (ikke 90nm) ATI skal jo lansere R600 i slutten av januar. Men det er vel fare for at også dette "bare" er toppkort. Får uansett håpe at ATI lanserer gode kort. Det er jo en fordel for oss at ikke Nvidia blir for dominerende. 7556293[/snapback] Begynnelsen av februar er site rykter. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 8600GT er vel arvtageren til 7950GT vil jeg tro. God økonomi i å selge restlagrene av 7950GT først. Irriterende - javel, men et sted må jo NVidia få pengene sine også, koster jo å utvikle ny teknologi. Syns det er greit at det er sånn jeg 8800GTS er ikke så dyr at det ikke går an å bruke sparekniven en måneds tid og få råd til 8800GTS framfor en 8600GT, deter nå min mening hvertfall. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 La oss håpe at 8800GTS går litt mer ned i pris? Kanskje rundt 3000,-?? Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Om jeg må vente helt til Mars for å få tak i et brukbart dx10 kort (med tanke på budsjett) , så tror jeg at jeg investerer i x1950pro nå, for så å kjøpe et kort om 1 år eller noe, når jeg bytter til Windows Vista.. Høres ikke det greit ut? Da var Sapphire X1950PRO bestilt.. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326957 Endret 25. desember 2006 av Leaf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå