Gå til innhold

Hoste cs med Broadpark

P@rm@nn

Anbefalte innlegg

Hei

Vil gjerne hoste cs på min 704kbs linje fra ngt så jeg kan spille med noen kamerater. De har foresten alle Ngt også. Problemet er å joine den serveren jeg har laget.

Jeg har jo ingen IP!!!.

Når jeg hoster kommer det opp 3 ip adresser som alle starter på 198(tror jeg,og ingen av de funker. Har også prøvd med den ip adressen man kan finne på Broadpark-kundeservice-Min ip med :20715 bak. Går ikke. Jeg har netopia ruter med siste oppdatering. Jeg bruker "the all-seeing eye" for å finne servere. Det har en innebygd buddy funksjon som finner venner som spiller. Når en av kameratene mine lagde server(han har cisco) fant jeg han på buddy list, og klarte å joine. Men buddy list er ikke till å stole på + at jeg vil gjerne hoste på en 2ghz og ikke hans 500mhz, det lagget. Da var endingen foresten :13xxx. Noen som vet hvordan man enkelt kan finne den ip adressen som andre skal joine på? Og helst ikke noe avanserte forwarding av Nat rutere eller noe i den dur. Skal liksom klare å løre det videre til andre.

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for å finne den korrekte ipn.. så gå inn på http://www.itavisen.no de tre ipene du finner er ipn til master-servers.. resolving master servers står det der trur jeg.. så gå inn på itavisen. helt nederst i bunnen så står det.. din ip: osv....

BRUK den..

og ikke bruk all seeing eye til å connecte til venneservere.. bruk console.. ta opp console med | som står til venstre for tallet 1.. og skriv CONNECT ip.. mye lettere. :smile:

lykke til..

Lenke til kommentar

Du må nok forwarde i NETOPIA ruteren. IP adressen som Broadpark opplyser deg om er den rette, det er den dine venner skal bruke. Men i ruteren må du forwarde de rette portene til din PC sin interne IP 198......., eller 10........

Søk på forumet for å finne ut hvordan du forwarder porter med NETOPIA ruteren, det er ikke spesielt vanskelig hvis du har brukernavn og passord til å komme inn i ruteren.

Default er:

Username:admin

Password:noname

Lenke til kommentar

Du må forwarde porter i netopia rutern! Det er mange poster her ang. det, så det finner du hvis du søker. Men når det gjelder hvilken port du skal forw. så er vel det 2075 er det ikke? Uansett så ser du det hvis du joiner en annen server. Det er vel også mulig du må åpne firewallen din for den porten, det spørs jo hvordan den er satt opp da men..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...