jlek Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Hei! Da har jeg endelig fått meg ny PC, med Windows Vista Ultimate, build 5600 innstallert! Er strålende fornøyd med det nye interfacet og alle de nye, ehm, greiene! Til problemet: Jeg strever med å oppnå "ordentlig" nettilgang. På enkelte ting fungerer nettet perfekt, på andre overhodet ikke. F.eks. har jeg ingen problemer med å browse kategorier på Diskusjon.no, men skal jeg inn på en spesifikk debatt tar det ekstremt lang tid å laste denne. Jeg kommer heller ikke inn på Google.no/com, ea.com osv. Prøver å logge på tjenester som Steam, men får beskjed om at datamaskinen ikke er tilkoblet nett. Det samme får jeg når jeg prøver å aktivere Windows. Har brukt Device manager for å se etter nyeste driver, men denne mente at nyeste driver allerede var innstallert. Er tilkoblet nett igjennom en 4p switch --> Modem --> Veggkontakt. Har også skrudd av Brannporter og skrudd ned på sikkerthetsinnstillinger. Hvis noen har noen som helst idé om hva som kan forårsake dette hadde jeg satt stor pris på råd! På forhånd takk. Endret 21. desember 2006 av jossda Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Vista støtter IP 6 og IP4 og begge er på som standard. Du kan prøve å huke av for IP6 og se om det hjelper noe, så den ikke sender forespørsler osv på begge standarder. Gå på tlkoblinger under kontrollpanel. Velg nettverkskortet ditt og egenskaper. Der skal du få protocolene i en liste. Fjern haken for IP6. En annen ting kan være at du trenger en oppdatert driver til ditt nettverkskort. Lykke til Lenke til kommentar
jlek Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Vista støtter IP 6 og IP4 og begge er på som standard. Du kan prøve å huke av for IP6 og se om det hjelper noe, så den ikke sender forespørsler osv på begge standarder. Gå på tlkoblinger under kontrollpanel. Velg nettverkskortet ditt og egenskaper. Der skal du få protocolene i en liste. Fjern haken for IP6. En annen ting kan være at du trenger en oppdatert driver til ditt nettverkskort. Lykke til 7553011[/snapback] Tusen takk for råd, desverre ser det ikke ut til å hjelpe. Ang. nye drivere: Mer eller mindre alle drivere blir innstallert automatisk av Vista, dog ikke alltid de siste utgavene. Desverre har det seg slik at jeg ikke har mulighet til å laste ned de siste driverene da ingen websider, stort sett, utenom Diskusjon.no fungere noe særlig. Driverene på CDen som fulgte med hovedkort har Vista heller ikke lyst til å innstallere. Sukk.. Lenke til kommentar
jlek Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Ehhhe.. Som nevnt i siste post av meg selv, ville ikke Vista innstallere medfølgende drivere. Da internett "fungerte" med driverene Vista leverte gadd jeg ikke følge opp dette problemet. Kjørte driverene igjennom en Compatibility-greie, og fikk da innstallert driverene. Nå fungerer det! Tusen takk for råd(et), problemet er nå løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå