awesnes Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Hei Ved et lite hendig uhell klarte jeg å dytte laderen til laptopen inn i min eksterne HD Maxtor Personal Storage 3100 (den passet jo perfekt), og det tror jeg den ikke hadde noe godt av. Det kom ingen lyd fra den når jeg dyttet den inn, men nå står den bare å blinker grønt i en høyt tempo og de vanlige "oppstartslydene" er ikke tilstede. Heldigvis har jeg ikke noen veldig viktige ting på den, de har jeg andre steder, men litt kjipt for det. Er noen noen sikring eller noe slikt inne i den som kan byttes, eller er det å innse at hele greia er kaputt? Kan jo ta med litt data fra laderene; Laptop: Output: 19V 3,95A Input: 100-240 V~ 2.3A 50-60Hz Disk: Output: 12 vdc 2A Input: 100-240Vac 0,65A(max) 47-63 hz Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Selve disken er antagelig like hel. Den kan pelles ut og brukes internt i en PC. Lenke til kommentar
Koklimongo Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Er noen noen sikring eller noe slikt inne i den som kan byttes, eller er det å innse at hele greia er kaputt? Har en kompis som gjorde akkurat det samme. Utfordringen er at han har mye på disken som han gjerne vil ha med videre. Fikk du løst det? Evt. er det noen andre som har hatt samme problem og f.eks. har testet det å demontere greia og bruke den som en intern HD? Mvh Ronnie "The Runner" Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Hmmmm, var det så lenge siden disken tok kvelden (første post fra desember 2006) Men uansett, tok fram disken fra boden i stad, tenkte jeg jammen kan prøve å gjøre noe med den i stedet for å la den samle støv der noe mer. Har demontert den, så spørsmålet er hva jeg skal gjøre med disken. Vil vel tippe at det finnes eksterne kabinetter der ute et sted som man kan kjøpe for å sette inn disken i den? Hvilken er det da jeg trenger? Noen som har en link til en billig en? Man kan sikkert dytte den inn i min stasjonære maskin, men har funnet ut at det kan være kjekt med en ekstern harddisk til. Evt. hvordan setter man den inn i den stasjonære pcen? Er det bare plug and play eller må man koble den til ymse kort der inne? Har en Acer Aspire Pc fra 2006. Takker for evt. svar. Tok et par bilder av disken. Endret 10. september 2008 av awesnes Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Eksempel: https://prisguiden.no/product.php?productId=48978 Det er enkelt å koble opp, men inne i en PC er det flere muligheter. Som om disken har egen kabel eller deler kabel med en annen enhet. Hvis den deler kabel må man passe på jumpere for master / slave. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå