Gå til innhold

Passordbeskytte mapper?

bfisk

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har en pc her som jeg bruker til vanlig; også mens det er folk til stede. Vennene mine sitter ofte og låner pc'en til f.eks. surfing, msn og irc. Prob. er at jeg har en del private ting på pc'en, både i forbindelse med jobben og privatlivet.

Kunne sikkert skjult mappene, men det liker jeg ikke for det er en del klåfingra seminerder her som vet hvordan man tar av skjult-attributen og sånn :> så det går ikke...

Finnes vel et lite prog som kan sette en passordbeskyttelse på en mappe (og dermed også tilhørende filer og undermapper) eller noe...? Har windows noe sånn integrert? Kjører W98 btw...

bfisk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-22 18:08, skrev olsen:

Hadde du brukt ett OS som bruker ett mer avansert filsystem, så kunne du ha satt rettigheter på mappene dine, og fått kameratene dine til å logge seg på gjest eller noe slikt.

Hjelper ikke han nå da :smile: Det er et prog som heter stealth folder som kan hjelpe deg, du kan laste det ned her --> http://www.freedownloadscenter.com/Reviews/r453.html *er ikke nerd med linker und shit :roll: *

mvh en farligtiger

:razz:

Lenke til kommentar

Du kan bruke magic folders. Har såvidt testet det selv, og det fungerer. Det er valgfritt om du vil kryptere eller ikke.

Hvis du vil satse på kryptering vil jeg sterkt anbefale BestCrypt som gjør at du får en ekstra partisjon som egentligt er en fil som ligger på disken en valgfri plass. Denne må du mounte, eller du kan automounte den ved oppstart. Denne fungerer hos meg akkurat som en ekstra disk, med tankte på hastighet og det at du ikke må dekryptere noen filer for å bruke dem, det holder å mounte disken, som forøvrig ikke tar tid i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...