LogiZa Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Hei folka.. Tenkte dere kunne gi meg litt info om hvor mye jeg kunne klokke CPUen min. Her har dere liste over systemet mitt. Windows XP Pro OS Athlon 64 3500+ Windchester socket 939 med zalman CPU-vifte Asus A8N-SLI Deluxe Hovedkort Hiper Type-R 680W PSU OCZ Dual Channel Platinum Ed. R-2 (tatal 3gb ram) 7800GTX Skjermkort fra MSI.. Jeg erke sikker paa hvilke info jeg maa gi dere. Jeg leste den store guiden men han bruker ikke min bios saa jeg skj;nte ikke mye. Jeg har faatt hjelp til aa klokke CPUen min til 2500GH. er det mulig aa klokke mer? PCen min virker helt stabil saalangt hvertfall. Bare aa gi tips om dere har lyst. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Du kan gå mye lengre, men husk å holde tempraturene under kontroll. Slå av cool and quiet. Om pcen nekter å boote windows, øk vcore. Pass på å bruk divider riktig og Min 3700+ 2.2ghz orginalt, kjører på 2.8ghz. Lenke til kommentar
LogiZa Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Du kan gå mye lengre, men husk å holde tempraturene under kontroll. Slå av cool and quiet. Om pcen nekter å boote windows, øk vcore. Pass på å bruk divider riktig og Min 3700+ 2.2ghz orginalt, kjører på 2.8ghz. 7552987[/snapback] Temeperaturen er ingen problem.. Men er det en grense paa hvor mye jeg kan sette opp Vcore?? ogsaa.. er Vcore og CPU Voltage det samme?=?? hehe Jeg trur jeg begynner aa faa dreisen paa det her naa men det er bare noen smaating jeg er usikker paa enda.. jeg har devideren min paa 11x burde jeg skru den ned til 10x?? Endret 22. desember 2006 av LogiZa Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Ja, Vcore er det samme som CPU Voltage. http://en.wikipedia.org/wiki/VCore Jeg har ikke noe erfaring med å klokke AMD 64, men det er vel bare å prøve seg frem, steg for steg, og se på temperaturen? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 hva er tempen din idle? og ved full fres? pass på at hk ditt klarer de frekvensene du setter de til. det som må passer hk cpu selvfølglig psu tilfelle da ram spesielt ram egentlig. siden det 254*11 til deg (rekner jeg med) må minne ditt klare 254*2=508Mhz så det stårste talet som til deg er 254*2 blir det hva minne må klare. hvis du har et 800Mhz minne så er det ingen problem og klokke litt Lenke til kommentar
rasken Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Kanskje jeg virker sur å gammel nå, men jeg syns virkelig det er merkelig at du spør som du gjør på forumet her... har du virkelig søkt på de andre inleggene her? Man kan faktisk lære mer av å lese tålmodig gjennom både gamle og nye erfaringer her på forumet. Spesielt nå som hw.no og Overklokking.no er slått sammen. Noe som jeg ser som det største nederlaget norsk presse noen gabg har måttet lide!! Lenke til kommentar
rasken Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Nei, nå virket jeg vanskelig! Det var ikke meningen det måtte bare ut Husk det fins ingen fasit svar på hvor lngt du kan klokke systemet ditt! Følg den enkle oppskriften med å høyne FSB'en til maskinen blir ustabil, før du hølyner spenningen på alt som har med frekvens og gjøre... Det er enklere enn du noen gang har trodd. Bare les noen artikler her på forumet og du kommer til å føle deg som en verdensmester som alle andre.... ! :-) Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 du må også tenke på at cpu er ikke det eneste du klokker ved å stille på fsb... minne er direkte påvirka av den! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå