Xantix Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Jeg har amd a socket basert system, og en dvd-rom (lite-on) som pleide å rippe en dvd film på ca 5 min. Etter hovedkortet mitt gikk i stykker kjøpte jeg et nytt hovedkort og installerte windows på nytt. Etter å ha kjørt envidia driverne for å installere lyd og lan drivere endret den navn til: "NVIDIA MCP25 Parallel ATA Controller (v2.6)" Og nå jobber dvd-rom min mye tregere enn med det gamle hovedkortet (ripper i maks 7x - 8x når den før rippet i ca. 13x) selv om dma er aktivert og bruker 16 - 18 min på en film. Den jobber lenge i 3 - 4x før den kommer opp i 6 dersom jeg er heldig. Har prøvd å fjerne kontrolleren fra enhetsbehandling da jeg fra tidligere hadde problemer med å aktivere dma med envidia drivere, men med en gang win xp starter opp så installertes kontrolleren inn på nytt med nvidia driverne.... Vel installerte xp på nytt og uten å kjøre nvidia driverne så het kontrolleren "IDE ATA/ATAPI-kontrollere" og dma var da satt, men det hjalp ikke. Den bruker like lang tid. Min BENQ 1650 skal egentlig være tregere til å rippe men klarer jobben på ca 10 - 12 min. Kan det være noe med ide kabel, eller det nye hovedkortet? Det er et Asrock K7NF2-RAID hovedkort . Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 Prøvde med en nyere firmware versjon til dvd-rom men det hjalp ikke noe videre på hastigheten. Fortsatt 15 - 17 min på ripping. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå