Gå til innhold

Spørsmål angående fjerning av goop/thermal pad

Popobawa

Anbefalte innlegg

Åssen fjerner jeg goop/thermal pad fra prosessoren? Jeg har fått en ny kjøler til min prosessor og jeg vil gjerne vite åssen jeg skal fjerne det som er på den. Fikk også med thermal paste til den nye kjøleren. Den er hvit. Skal jeg legge et tynt lag over hele prosessoren slik det står i manualen til kjøleren?

Det er forresten en mini typhoon fra thermaltake det er snakk om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

først fjerner du kjøleren fra cpu, også går du på med noe skikkelig sprit... white sprit funker greit... bruk først q-tips og deretter et reint stykke med stoff... helst hvitt så du ser om det går av noe... gå på med sprit på tøybiten og gni, finn en blank bit på filla di igjen, på med sprit, gni osv. helt til det blir 100% reint, og gjerne en gang til etter det også... gjør det samme på kjøleren, hvis det er kliss på den... (før brukte jeg isopropanol, men det er ikke å anbefale så sterkt, da dette legger igjenn fett-merker hvis ikke isopropanolen er helt ny) det går også til nød an å bruke "rensevæske" fra europris (koster 20kr) den inneholder forresten 60-96% etanol, så når du er lei av å gni, kan du ta deg en liten slurk for tørsten ;)

Lykke til

Harald

EDIT: ooops... var visst ikke først der gitt

Endret av Hagr
Lenke til kommentar

det var nok ikke white sprit... jeg har ikke prøvd rød, men jeg har hvertfall aldri merket noe smusk som ligger igjen etter bruk av white sprit, noe jeg har med isopropanol... prøvd å finne ut så mye som mulig om isopropanol, alle sier den ikke skal legge igjen noe, og at den fordamper 100%... jeg tok et eksperiment på dette... tok et helt reint glass, og fylte det med en god dæsj med isopropanol... etter ca. 1 uke og 3-4 dager lå det kun igjen et klumpete kornete fettlag i bunnen av glasset... har ikke prøvd dette med white sprit, men skal prøve en gang jeg gidder...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...