Popobawa Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Åssen fjerner jeg goop/thermal pad fra prosessoren? Jeg har fått en ny kjøler til min prosessor og jeg vil gjerne vite åssen jeg skal fjerne det som er på den. Fikk også med thermal paste til den nye kjøleren. Den er hvit. Skal jeg legge et tynt lag over hele prosessoren slik det står i manualen til kjøleren? Det er forresten en mini typhoon fra thermaltake det er snakk om. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Det lønner seg som oftest å sjekke eldre poster. Her spurte jeg for litt siden! Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) først fjerner du kjøleren fra cpu, også går du på med noe skikkelig sprit... white sprit funker greit... bruk først q-tips og deretter et reint stykke med stoff... helst hvitt så du ser om det går av noe... gå på med sprit på tøybiten og gni, finn en blank bit på filla di igjen, på med sprit, gni osv. helt til det blir 100% reint, og gjerne en gang til etter det også... gjør det samme på kjøleren, hvis det er kliss på den... (før brukte jeg isopropanol, men det er ikke å anbefale så sterkt, da dette legger igjenn fett-merker hvis ikke isopropanolen er helt ny) det går også til nød an å bruke "rensevæske" fra europris (koster 20kr) den inneholder forresten 60-96% etanol, så når du er lei av å gni, kan du ta deg en liten slurk for tørsten Lykke til Harald EDIT: ooops... var visst ikke først der gitt Endret 21. desember 2006 av Hagr Lenke til kommentar
Caze Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Hm. Mener nå bestemt at det er omvendt: White Spirit kan legge igjen rester av fett, mens isopropanol IKKE gjør det. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Isopropanol er rent ja. Nå husker jeg ikke om det var Red- eller Whitesprit som la igjen hinne, men en av dem var det. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 det var nok ikke white sprit... jeg har ikke prøvd rød, men jeg har hvertfall aldri merket noe smusk som ligger igjen etter bruk av white sprit, noe jeg har med isopropanol... prøvd å finne ut så mye som mulig om isopropanol, alle sier den ikke skal legge igjen noe, og at den fordamper 100%... jeg tok et eksperiment på dette... tok et helt reint glass, og fylte det med en god dæsj med isopropanol... etter ca. 1 uke og 3-4 dager lå det kun igjen et klumpete kornete fettlag i bunnen av glasset... har ikke prøvd dette med white sprit, men skal prøve en gang jeg gidder... Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 For min del syntes jeg at det funker like så greit å bare fjerne det med tørt papir. Bare pass på at det er helt rent når du er ferdig. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Isopropanol er nok det beste ja, men er ganske sikker på at det ikke er stor temperatur forskjeller mellom isopropanol og andre ting. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 temperatur forskjeller mellom isopropanol og andre ting. Hva mener du?? temperatur forskjell? Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312193 Er denne nødvendig? Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Hvis du virkelig vil glo på tingene istedenfor å bruke dem, så ja Lenke til kommentar
expose2k Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 jeg bruker damas neglelakkfjerner Det funker fett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå