Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Innstallert IDE-kort - finner ikke harddisk

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt et nytt hovedkort, som bare hadde en IDE-kontroller. Siden jeg har intet mindre enn tre harddisker måtte jeg altså krype til korset og kjøpe et kontrollerkort på ClasOhlson. En IDE-kontroller, støtte for RAID (som jeg egentlig ikke kan noe særlig om).

Etter å ha innstallert finner jeg ikke diskene som er koblet til kontrollerkortet i disk-oversikten på Min datamaskin (bruker XP). Jeg finner den derimot i Diskbehandling under Kontrollpanel - men da ligger den som "Disk 1 - dynamisk - ekstern", og har ikke noen partisjoner jeg kan se.

Anyone....?

*** Liten korrigering - jeg har nå funnet ut at det er bare en disk det er noe galt med, for den disken finner jeg ikke når jeg kobler den til IDE-kontr på hovedkortet heller. Den andre disken finner jeg derimot.

Mao er det en disk det er noe galt med. Før jeg oppgraderte hovedkort funket den helt fint, og var 'Mine dokumenter' på den gamle PC'en. Er det noen mulighet for å få fram dataene på den. Jeg har backup av det meste (heldigvis) men ikke av alt....

Endret av uhuruguy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke enkelt å gi svar på det du spør, på grunn at det ikke kommer fram, en oversiktig bilde rund det med diskene dine.

Enkelt oppstilling, hvor du definerer, at den c:\ er? og b:\ er? og de koples på denne porten, på denne kontroller vil hjelpe mye.

Generelt vil en ny konfiguration, krever litt forarbeid.

Dynamiske disker ,som du nevner her, kan ikke uten videre koples til en annen kontroller og tilbake til der de var, feilfritt.

Type IDE/Kort kontrolleren du kjøpte betyr en del og, og som regel, å vite type/merke, gjør det lettere å gi råd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...