Gå til innhold

Lade mobil første gangen

Natasja

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale natasja å søke her på amobil på batteri og lade eller noe, det finnes en artikkel her om det med ladetid.. :) De gamle batteriene som var på f.eks 5110'en til nokia krevde en slik oppladning, mens nyere mobiler idag uansett stenger tilførselen til strøm når ikonet i displayet slutter å vise at telefonen lader.. så å ta den ut på det tidspunktet har ingen skade å føre..

Så får heller noen korrigere meg om jeg tar feil nå :D Gratulerer med ny telefon forresten!

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale natasja å søke her på amobil på batteri og lade eller noe, det finnes en artikkel her om det med ladetid.. :) De gamle batteriene som var på f.eks 5110'en til nokia krevde en slik oppladning, mens nyere mobiler idag uansett stenger tilførselen til strøm når ikonet i displayet slutter å vise at telefonen lader.. så å ta den ut på det tidspunktet har ingen skade å føre..

Så får heller noen korrigere meg om jeg tar feil nå :D Gratulerer med ny telefon forresten!

7551707[/snapback]

Takk for svar.

Jeg fant artikkelen, Unngå batterifellene, og da ser det ut til at jeg kan bruke min nye telefon nå :D

Og takk for gratulasjonen.

Lenke til kommentar

7551707[/snapback]

Takk for svar.

Jeg fant artikkelen, Unngå batterifellene, og da ser det ut til at jeg kan bruke min nye telefon nå :D

Og takk for gratulasjonen.

7551737[/snapback]

Forstår kløen din, fikk ny telefon igår selv.. klør rimelig godt i fingra etter å trøkke på den når en tar den ut av esken ja! :)

Håper det hjalp ja.. :) God jul!

Lenke til kommentar
Det er absolutt anbefalt. Visst du bare lader den opp litt og så bruker den, kan batteriet svekkes litt senere...

7551546[/snapback]

Nei nei.... Dagens telefoner leveres med Li-Ion eller tilsvarende batteriteknoligi. Lad den til den viser at den er ferdig ladet og kos deg med din nye telefon. Det er bare de gamle Ni-Ca og Ni-Me batteriene som måtte presses for å oppnå maks kapasitet...

Lenke til kommentar
Dagens telefoner leveres med Li-Ion eller tilsvarende batteriteknoligi. Lad den til den viser at den er ferdig ladet og kos deg med din nye telefon. Det er bare de gamle Ni-Ca og Ni-Me batteriene som måtte presses for å oppnå maks kapasitet...
Allikevel sier produsentene at man bør lade i 16 timer første gangen. Jeg sier derfor til kunder at anbefalt førstegangslading er 16 timer / til i morgen tidlig mens jeg på fritiden aldri lader en ny telefon lenger enn den tiden den bruker på å bli fulladet.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg sitter her med en Nokia 5300 som jeg nettopp har tatt ut av esken.

Har nå satt inn simkort og batteri og den står nå på lading.

Er ikke slått på enda.

Tidligere var det snakk om å lade telefonene i 24 timer, men er det slik at dette ikke er nødvendig nå?

Jeg vet ikke hvilken batteritype denne telefonen har men kanskje noen andre vet det?

Holder det med å lade den i 3 timer eller til batteriladesymbolet forsvinner?

Lenke til kommentar
Jeg sitter her med en Nokia 5300 som jeg nettopp har tatt ut av esken.

Har nå satt inn simkort og batteri og den står nå på lading.

Er ikke slått på enda.

Tidligere var det snakk om å lade telefonene i 24 timer, men er det slik at dette ikke er nødvendig nå?

Jeg vet ikke hvilken batteritype denne telefonen har men kanskje noen andre vet det?

Holder det med å lade den i 3 timer eller til batteriladesymbolet forsvinner?

7911218[/snapback]

Det skal holde :thumbup:

PS: Du kan også ta telefonen av ladning når den f.eks. er på halv.

Lenke til kommentar

Jeg siterer meg selv fra en annen tråd om førstegangs mobiltelefonlading:

Jeg kan sette strek under at mobiltelefonen kan tas i bruk straks du kjøper den. Det trengs ingen spesiell førstegangslading.

Lithium-Ion-batteriene som brukes i så godt som alle mobiltelefoner i dag, får ikke bedre eller dårligere kapasitet om du ikke lader det lenge første gangen eller om du lader før du starter å bruke mobiltelefonen. Du kan lade telefonen så kort eller lenge du vil, så ofte du vil og det har ikke noe å si om laderen er plugget i telefonen når batteriet er fulladet. Min kilde.

7658926[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...