kakesjef Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 hei. Jeg kjører nå min p4 prescott 3.0 ghz på, etter hva jeg kan se, stabilt 3.8. Tempen ligger stabilt 35 grader +/-. jeg ser at noen øker volten, men når må jeg eventuelt gjøre det? hva er tegnet på at nå må man øke volten? finnes det noen programmer som man kan kjøre for å teste load temp på cpuen uten å måtte starte foreksempel et spill? Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Kjør OCCT med speedfan i bakgrunnen. Kjør OCCT står det at den er ustabil må du ta høyere Vcore. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Nei, seriøst, eg likte ikkje OCCT! Bruk SP2004! så kjører du 100% load og viss den ikkje feila i f.eks 2 timar så kan du vel seie at den er sånn ca. stabil. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Nei, seriøst, eg likte ikkje OCCT! Bruk SP2004! så kjører du 100% load og viss den ikkje feila i f.eks 2 timar så kan du vel seie at den er sånn ca. stabil. 7557648[/snapback] For at den teoretisk skal være 100% stabil bør du kjøre stabilitetstest i minst 12 timer. Helst 24 timer, og i noen tilfeller 48 timer. For meg holder det med over 1-2 timer med ORTHOS stabil, uten feilmeldinger. Og du skal øke volten når den er ustabil. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 mkey.. men jeg har et problem med å øke volten også ... Hvis jeg går i bios og ser på cpu voltage ....... så er det noe tegn også står det 65 og et tegn til. Øker jeg den med en så kommer det bare rare tegn!..... Er jeg da på feil sted i bios eller hva? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 mkey.. men jeg har et problem med å øke volten også ... Hvis jeg går i bios og ser på cpu voltage ....... så er det noe tegn også står det 65 og et tegn til. Øker jeg den med en så kommer det bare rare tegn!..... Er jeg da på feil sted i bios eller hva? 7563034[/snapback] Ant. ja. Vcore vil vel ligge på 1,2-1,5V avh. av cpu. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 Er det som regel en spesiell oiverskrift i bios som vcore instillingene ligger under?? eventuelt hva? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå