Cryse Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Jeg gikk på en kjøreskole en stund, var egentlig ganske misfornøyd med den pga lærer avbestilte timer 3 ganger samme dag, som = mange tapte penger for meg, siden jeg allerede hadde tatt meg fri fra jobb, så jeg betalte alt jeg skyldte dem og fant en annen. Nå, 6 måneder senere sier de at de glemte å sende en regning på noe som heter NAF avgift på glattkjøringen. Jeg fikk ikke vite om den før jeg tok glattkjøring ( spurte lærer hvor mye det kostet osv ). Kontaktet forbrukerrådet, men ting tar tid, og nå truer traffikkskolen med å sende det til inkasso... Noen som vet noe om slikt? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 hvor mye er det snakk om? Lenke til kommentar
Cryse Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) hvor mye er det snakk om? 7551285[/snapback] litt under en tussing. så blir en dagslønn (etter skatt ) Endret 21. desember 2006 av Cryse Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Ja, de kan vel kreve betaling opptil 3 år etterpå etter at du fikk utført tjenesten. Det er vel det som er standard etter loven om jeg ikke tar helt feil. Det blir noe helt annet om de ikke opplyste om dette når du bestilte dette og fikk prisen. Da skal alle avgifter være inkludert. Det å oppgi en pris uten moms f.eks er ikke lov på vanlig forbrukerkjøp, med mindre det nevnes spesielt at det er uten moms. Sier noen f.eks 1000kr og det er uten moms (de nevner ikke at det er det) , må de ta det på egen kappe. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Hvis du bestrider kravet så kan de ikke sende det til inkasso...Gjør det og få forbrukerrådet til og hjelpe deg... Lenke til kommentar
Cryse Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 Ser ut som dette muligens ordner seg nå! Han som opplyste meg pris ( kjørelærer ) oppga meg ikke en ekstrautgift 6 måneder senere, eller utgiften i det hele tatt, bare utgift som jeg hadde til deres firma. Det skal sies at det sto i deres prisliste, men hvor ofte ser man på den etter man har spurt kjørelærern om pris? Fobrukerrådet mener jeg burde ha signert noe, som jeg ikke har gjort ( jeg regner med dette er pga betalingen er så forsinket ). så nå får vi se hva som skjer! om det er interesse så skal jeg fortsette å oppdatere den tråden om hva som skjer. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Er bestandig morro og høre hvordan ting og tang løser seg så bare legg inn en post hvordan saken løser seg Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Det koster ca. 800kr for å leige NAF glattkjøringsbanen. Dette er noe kjøreskolen skal informere om, men det står også i prislisten. Men det at de sender regning 6mnd'er seinere høres idiotisk ut. Endret 22. desember 2006 av Stealth- Lenke til kommentar
Selle Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Mulig der ikke er likt på alle glatkjøringsbanene, men jeg betalte denne avgiften direkte til naf på banen, før kjøringen begynte Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Mulig der ikke er likt på alle glatkjøringsbanene, men jeg betalte denne avgiften direkte til naf på banen, før kjøringen begynte 7560991[/snapback] Er sånn her også, enten betaler man det før kjøringen eller når man kommer til kjøringen, eller så får du rett og slett ikke kjøre Lenke til kommentar
gxi Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) Jeg betalte dette til kjøreskolen etterpå, dvs. at kjøreskolen ordnet med å betale gebyret til NAF. Dette varierer vel gjerne fra kjøreskole til kjøreskole, hvorvidt de ordner betalingen til NAF, eller man må ordne dette selv direkte til NAF. Endret 23. desember 2006 av jonepet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå