axelpaxel Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Hei. Dette er min første post på dette forumet, så ikke mobb for ''normer'' osv. Jeg er litt ny på dette med overklokking (eller er overklokking når du overkokker for mye?? ), og jeg lurte litt på om noen har noen erfaring med klokking av en maskin med Athlon 64 3700+ prosessor, og et Point Of View GeForce 7600 GT... jeg bruker Coolbits, og amdtool for å sjekke varme osv. Skulle og gjerne hatt et prog. som jeg kunne endre fanspeeden med, for å evt. underklokke og sette ned fanspeed om natten, om jeg laster ned etc. Har dere noen anbefalninger? Jeg vet for så vidt ikke om hvilken temperatur jeg ikke skal gå over... Tar imot alle nyttige tips, fra gutter og jenter, nørds og noobs Axel Endret 21. desember 2006 av axelpaxel Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Hei, Speedfan til å regulere viftene. Everest home edition til å skjekke temps og overklokk. Rivatuner til å overklokke skjermkortet. Bios til å overklokke prossesoren, evnt med et medfølgende program med HK. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 bruk qool and quiet, da klokker prosseoren din seg automatisk ned når ikke du bruker den og opp igjen så fort du belaster den, og så aktiverer du viftestyring i bios(hvis du har det) så går vifta seinere når du ikke bruker den å...... Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 bruk qool and quiet, da klokker prosseoren din seg automatisk ned når ikke du bruker den og opp igjen så fort du belaster den, og så aktiverer du viftestyring i bios(hvis du har det) så går vifta seinere når du ikke bruker den å...... 7553179[/snapback] Dette er et godt tips Lenke til kommentar
axelpaxel Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 BIOS.... Tror nok jeg har det, men vet ikke helt hvordan jeg bruker det... Cool and Quiet har jeg og, jeg mener det fulgte med hovedkortet mitt.. Men det står ALLTID at det er samme megahertz, men jeg vet ikke om det er den megahertzen som prosessoren faktisk bruker, eller deet den KAN bruke Hr funnet mange nyttige tips her, men vet dog ikke hvordan jeg bruker fan-speed den autovifte-innstillings-greia virket som noe for meg, men klarer ikke finne frem i BIOSEN Axel Lenke til kommentar
Tubbern Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 NÅR jeg skal starte intaleringen av Rivatuner får jeg opp"Er ikke et gyldigwin32 programm" Hvorfor det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå