Propofol Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg vet ikke om noe som inneholder mer kalorier enn alkohol. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg vet ikke om noe som inneholder mer kalorier enn alkohol. 7591068[/snapback] Fett. Fett: 9 kcal/g Alkohol (etanol): 7 kcal/g proteiner: 4 kcal/g Karbohydrater: 4 kcal/g Organiske syrer: 3 kcal/g Sukkerfrie søtningsstoffer: 2.4 kcal/g Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Men jeg spør igjen. Kroppen klarer vel ikke å gjøre om etanol til energi? Så hvordan kan man måle kaloriinnhold i rent etanol? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Men jeg spør igjen. Kroppen klarer vel ikke å gjøre om etanol til energi? Så hvordan kan man måle kaloriinnhold i rent etanol? 7598724[/snapback] Gjør den ikke? Lenke til kommentar
O.J Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) *************** Endret 29. desember 2006 av O.J Lenke til kommentar
Ehrgeiz Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Men jeg spør igjen. Kroppen klarer vel ikke å gjøre om etanol til energi? Så hvordan kan man måle kaloriinnhold i rent etanol? 7598724[/snapback] Etanol --> acetaldehyd --> eddiksyre --> acetyl-CoA. Acetyl-CoA kan så gå inn i sitronsyresyklus, der utbyttet er ATP. Mye av eddiksyren går dog ut i urinen, uten å bli omdannet videre. Lenke til kommentar
McLuddis Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg tror ikke alkohol er spesielt mye mer fetende enn andre mat og drikkevarer. Myten om ølmagen tror jeg kommer av at folk som drikker mye øl, gjerne har en livsstil, utover øldrikkinga som gjør dem fete. De sitter kanskje mye i sofan foran tvn og eter snop i tillegg. Det er ikke mange tjukke alkiser å se rundt i gatene ihvertfall, de fleste er jo tynne som flis... Bare en tanke. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Det er ikke mange tjukke alkiser å se rundt i gatene ihvertfall, de fleste er jo tynne som flis... 7599020[/snapback] Tror du pengene deres går til mat eller alkohol? Man blir selvsagt ikke tykk om dagsinntaket består av 2 flasker vodka og en pølsemeny på Shell. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Etanol --> acetaldehyd --> eddiksyre --> acetyl-CoA.Acetyl-CoA kan så gå inn i sitronsyresyklus, der utbyttet er ATP. Så dette med at kroppen kun ta utbytte av enten fett, proteiner eller sukker er tull? Man kan legge til etanol i listen? Lenke til kommentar
femftifem Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Jeg tror ikke alkohol er spesielt mye mer fetende enn andre mat og drikkevarer. Myten om ølmagen tror jeg kommer av at folk som drikker mye øl, gjerne har en livsstil, utover øldrikkinga som gjør dem fete. De sitter kanskje mye i sofan foran tvn og eter snop i tillegg.Det er ikke mange tjukke alkiser å se rundt i gatene ihvertfall, de fleste er jo tynne som flis... Bare en tanke. 7599020[/snapback] Du sier noe der, men det har sikkert andre grunner også. Det er ikke mange tjukke alkiser å se rundt i gatene ihvertfall, de fleste er jo tynne som flis... 7599020[/snapback] Tror du pengene deres går til mat eller alkohol? Man blir selvsagt ikke tykk om dagsinntaket består av 2 flasker vodka og en pølsemeny på Shell. 7599032[/snapback] *ler* Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Sprit er ett karbohydrat, på lik linje med sukker og stivelse. Finnes masse energi i sprit, så ja, med mindre man klarer å forbrenne energien man får i seg gjennom spriten, så legger man på seg. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Sprit er ett karbohydrat Sprit er et hydrokarbon. C2H5OH, etanol... Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Tror nok ølmage har noe med Øl å gjøre jo. At magen på en måte blåser seg opp på grunn av gjæring. Du ser tydelig forskjell på en typisk tysker med ølmage, da den store magen står rett ut og er gjerne hard. En amerikaner som lever på hamburgere hele dagen lang har gjerne en mage som henger ned og bærer tydelig preg av fett. Den er også mykere. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Ølmage har noe med øl å gjøre, ja. Men det er ikke alkoholen som gjør at det blir ølvom, men et eller annet hormon, mener jeg å ha hørt fra en pålitelig kilde. Alkohol gjør deg ikke feit, det er alt det andre du spiser og drikker i tillegg som gjør deg feit. Alkohol forbrennes først fordi det er mer energirikt, deretter kommer maten som kanskje allerede er i magesekken. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Så vidt jeg forstår så er det ikke selve alkoholen (f.eks etanol) som gjør deg tykkere, men heller resten av det som er i ølet. Endret 3. januar 2007 av Zythius Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Ingen av delene gjør deg direkte feit, men om du har et kosthold med kalorioverskudd allerede så blir du feitere om du drikker øl i tillegg. Om hormoner påvirker noe ekstra vet jeg dessverre ikke. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 En vanlig feit mage ser ikke ut som en ølmage. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Det er mange som ser "vanlig feite" ut som drikker mye øl. Hvor fettet plasserer seg på kroppen har en del med kjønn og gener å gjøre. Så kommer kanskje hormonene i øl også inn i spillet, men det er neppe noen katastrofalt stor effekt. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 En ølmage ser da totalt annerledes ut enn en som holder seg mer til maten istedenfor. Lenke til kommentar
Ehrgeiz Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Etanol --> acetaldehyd --> eddiksyre --> acetyl-CoA.Acetyl-CoA kan så gå inn i sitronsyresyklus, der utbyttet er ATP. Så dette med at kroppen kun ta utbytte av enten fett, proteiner eller sukker er tull? Man kan legge til etanol i listen? 7609509[/snapback] Kroppen får intet utbytte av Olestra, som er et fett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå