Gå til innhold

Blir man egentlig feit av alkohol?

femftifem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alkohol i seg selv er ikke fetende. Problemet er at leveren din ikke er i stand til å metabolisere fett og alkohol samtidig og derfor tar den seg av utingene først, altså alkoholen. Leveren spiller en av hovedrollene når det gjelder kroppens stoffskifte, og dermed vil du legge på deg mer om du drikker alkohol og spiser kalori-rik mat, enn om du bare spiser kalori-rik mat.

Endret av Wlffrsether
Lenke til kommentar
Det er vel kke bare det at at alkohol virker feitende, det bremser vel opp litt på forbrenningen også.

7554211[/snapback]

Det er bullshit.

Med alkohol i kroppen så må kroppen jobbe ekstra hardt, nettopp for å bli kvitt det. Og hva trenger kroppen da? Jo. Energi.

Og hva skjer når kroppen bruker mer energi? Økt forbrenning.

Lenke til kommentar

OK. Jeg er en alkoholiker men jeg vil ikke si at jeg er direkte dum.Og der kommer jeg inn på hva som er samfunnets essens. Mange mennesker føler at siden de jobber i Rema sin kasse så er de dumme. Men det er så feil det går an å bli, for etthvert menneske innahaver inteligens nok til å bli whatever.....Så hva hvis du treffer en lege? Det denne legen har gjort forskjellig fra deg er å studere. Noe enhver kan gjøre er å studere disse utrykk, eller deres latinske homogener, i detalje. Men det forklarer ikke ambisjonene, da intelligensens ville hatt sin epoke. Var din PAPPA LEGE????????

Lenke til kommentar
OK. Jeg er en alkoholiker men jeg vil ikke si at jeg er direkte dum.Og der kommer jeg inn på hva som er samfunnets essens. Mange mennesker føler at siden de jobber i Rema sin kasse så er de dumme. Men det er så feil det går an å bli, for etthvert menneske innahaver inteligens nok til å bli whatever.....Så hva hvis du treffer en lege? Det denne legen har gjort forskjellig fra deg er å studere.  Noe enhver kan gjøre er å studere disse utrykk, eller deres latinske homogener, i detalje. Men det forklarer ikke ambisjonene, da intelligensens ville hatt sin epoke. Var din PAPPA LEGE????

7560320[/snapback]

Hva hadde det med saken å gjøre?

Lenke til kommentar

Enkelt forklart: Alkohol består av store mengder sukker og sukker omdannes til fett i kroppen.

Kalorinivå i noen drikker med og uten alkohol:

Øl: ca 160 kcal pr halvliter

Cola: 210 kcal pr halvliter

Smirnoff Ice: 320 kcal pr halvliter

Vodka: 1100 kcal pr halvliter (ca 90 kcal pr. 4 cl)

Baileys: 1750 kcal pr halvliter (ca 140 kcal pr. 4 cl)

Drikker man f.eks 8 halvlitere øl på en kveld, får man altså i seg energi tilsvarende en stor Mc Donalds Meny m/Pommes frites og Coca Cola. Ikke så rent lite med andre ord, særlig når man tar i betrakning at man gjerne hiver innpå en slik meny etter en kveld på byen. :p

Endret av Jon@s
Lenke til kommentar

Men da blir det jo i en feil forstand å si at man blir feit av alkohol. Nå vet ikke jeg helt hva deffinisjonen på alkohol er i allmen forstand. Er øl alkohol (i kjemisk forstand er det jo ikke det da, men kan man si det uten å få feil av norsk læreren?) eller øl en drikk som inneholder bl.a. alkohol?

Lenke til kommentar

Alkoholer er en gruppe kjemiske hydrokarboner med funksjonell gruppe -OH. I dagligtalen mener man som oftest etanol (alkohol med to karbonatomer per molekyl) når man sier alkohol.

Om man blir feit av alkohol spørs på resten av kroppen, treningen og maten. To stk som spiser likt og gjør det samme i løpet av dagen, mens den ene har et godt alkoholinntak og den andre drikker vann i stedet, vil den som drikker alkohol bli fet.

Lenke til kommentar

Svaret er både ja og nei.

Det kommer av hva utgangspunktet er.

Alkohol inneholder store mengder sukker men det er også vanndrivende.

Er du tynn og har høyt alkoholforbruk over tid kan du regne med å legge på deg, om du blir feit er ett definisjonsspørsmål og avhenger av hva du gjør og spiser/drikker foruten alkoholinntaket.

Er du derimot kraftig overvektig kan det hende du går ned i vekt grunnet vanntap i kroppen, dette grunnet alkoholens vanndrivende effekt - husk hvor ofte de med (stærblære) løper på toalettet når de inntar alkohol, de pisser mere enn de drikker - men dette må også foregå over en tid før det får effekt og anbefales ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...