GNUfan Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Noen som vet hvordan jeg legger til flere wm(fluxbox) i gdm?? Vil ha den i sesjon-menyen. Kjører RedHat 8. Noen?? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Du kan redigere diverse config-filer manuelt under /etc/X11/gdm/Sessions/, eller du kan kjøre det flotte konfigurasjons-verktøyet 'gdmconfig' (må kjøres som root). Går du inn på Expert->Login Sessions hvor du kan fjerne/legge til menyvalg for nye WM. Tror uansett du må redigere selve session-fila i en editor, se på de andre filene så ser du lett hvordan den bør se ut. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 22. november 2002 Forfatter Del Skrevet 22. november 2002 okei.... har ikke noe expert knapp/flik når jeg skriver gdmconfig. Den er forresten på norsk, kan det være at det er en spesialversjon for redhat?? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 Nå har jeg reinstallert gdm, men når jeg starter maskina, kommer bare kdm opp. Når jeg starter gdm manuelt, da funker det. Fluxbox ligger i menyen, men når jeg velger denne, så kommer bare bluecurve uansett. Noen som kan hjelpe meg?? _________________ athlonxp 1600+ MSI KT266A 256mb PC2100 ram Asus 7100 gf2mx 400 winxp home + rh8 wd 40gb 5400rpm + seagate 20.4gb 5400 2863 3dmark 2001 [ Denne Melding var redigert av: amdfan på 2002-11-24 11:09 ] Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Noen som kan hjelpe meg ?? er litt desperat Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Lag ei file som heter .xinitrc og legg den under /root . I fila skriver du exec fluxbox. Deretter redigerer du /etc/inittab slik at maskinen starter i runlevel 3. Reboot (sikkeret ikke nødvendig, men jeg vet ikke annet :smile: ), etter at du har logget inn skriver du startx. Tror det var slik jeg gjorde det engang. Ulempen er at nå er gnome/kde "borte". Jeg prøvde også å konfigurere gdm/xdm men ga opp etter utallig forsøk. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Det der er vell strengt tatt ikke nødvendig Hoppesagåsa... Grunnen til at du får kdm er fordi det er kdm som blir startet under init, så det du trenger å gjøre er å fjerne kdm fra og legge til gdm. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 25. november 2002 Forfatter Del Skrevet 25. november 2002 I did it!!! på slutten av inittab er det ei linje som starter /etc/X11/prefdm. Dette scriptet starter så en dm. Fjerna denne og la til /usr/local/bin/gdm Voila!!! Har også fått fluxbox i menyen, så nå er problemet løst!! Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Den metoden der skal jeg også teste! Mens vi er inne på det. Finnes det noen måte å automatisk generere en menyliste i fluxbox som inneholder menylista i gnome? Det er noe skikkelig herk å gjøre dette manuellt... Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 25. november 2002 Forfatter Del Skrevet 25. november 2002 er helt ny på fluxbox sjøl.... hadde vert greit det ja Edit: Det genererer ikke fra GNOME, men det er mye enklere å redigere en meny : http://freshmeat.net/projects/fluxconf/?topic_id=961 edit igjen: menushki på freshmeat Edit igjen.....: Viss du bruker Bluecurve, så er dette heller vanskelig <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: AMDfan på 2002-11-25 17:26 ]</font> <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: AMDfan på 2002-11-25 17:36 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: AMDfan på 2002-11-25 17:53 ] Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Menushki så jo fin ut. Men så et flausespørsmål: Hva er egentlig Bluecurve? Tror ikke jeg helt har skjønt det... Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Bluecurve, the controversial new GUI in Red Hat 8.0. Bluecurve, a Red Hat-created GUI theme combining elements of both GNOME and KDE MAO er det noe herk som RH far funnet på...(RH sitt slagord må vell være "Let's do it our way!" eller noe sånt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå