Gå til innhold

legge til fluxbox i gdm

GNUfan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan redigere diverse config-filer manuelt under /etc/X11/gdm/Sessions/, eller du kan kjøre det flotte konfigurasjons-verktøyet 'gdmconfig' (må kjøres som root). Går du inn på Expert->Login Sessions hvor du kan fjerne/legge til menyvalg for nye WM. Tror uansett du må redigere selve session-fila i en editor, se på de andre filene så ser du lett hvordan den bør se ut.

Lenke til kommentar

Nå har jeg reinstallert gdm, men når jeg starter maskina, kommer bare kdm opp. Når jeg starter gdm manuelt, da funker det. Fluxbox ligger i menyen, men når jeg velger denne, så kommer bare bluecurve uansett.

Noen som kan hjelpe meg??

athlonxp 1600+

MSI KT266A

256mb PC2100 ram

Asus 7100 gf2mx 400

winxp home + rh8

wd 40gb 5400rpm + seagate 20.4gb 5400

2863 3dmark 2001

[ Denne Melding var redigert av: amdfan på 2002-11-24 11:09 ]

Lenke til kommentar

Lag ei file som heter .xinitrc og legg den under /root . I fila skriver du exec fluxbox.

Deretter redigerer du /etc/inittab slik at maskinen starter i runlevel 3. Reboot (sikkeret ikke nødvendig, men jeg vet ikke annet :smile: ), etter at du har logget inn skriver du startx. Tror det var slik jeg gjorde det engang. Ulempen er at nå er gnome/kde "borte". Jeg prøvde også å konfigurere gdm/xdm men ga opp etter utallig forsøk.

Lenke til kommentar

er helt ny på fluxbox sjøl....

hadde vert greit det ja

Edit: Det genererer ikke fra GNOME, men det er mye enklere å redigere en meny :

http://freshmeat.net/projects/fluxconf/?topic_id=961

edit igjen: menushki på freshmeat

Edit igjen.....: Viss du bruker Bluecurve, så er dette heller vanskelig

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: AMDfan på 2002-11-25 17:26 ]</font>

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: AMDfan på 2002-11-25 17:36 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: AMDfan på 2002-11-25 17:53 ]

Lenke til kommentar

Bluecurve, the controversial new GUI in Red Hat 8.0.

Bluecurve, a Red Hat-created GUI theme combining elements of both GNOME and KDE

MAO er det noe herk som RH far funnet på...(RH sitt slagord må vell være "Let's do it our way!" eller noe sånt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...