Gå til innhold

Elkjøp - fra billigst til dyrest på Wii


Oldie

Anbefalte innlegg

En liten gladhistorie fra Elkjøp Raglamyr i Haugesund idag da: jeg sto i solidaritetskø sammen med en kompis og ventet på at dørene skulle åpnes. Han hadde fått lappen sin, og var dermed sikret konsoll. En halvtime før åpning, kom en ansatt ut og meddelte at selv om de egentlig hadde tenkt å selge konsollen for 2600,- (som forøvrig også stod på reklameskiltet deres), hadde de bestemt seg for å selge den for 2000,- fordi det var jul :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En liten gladhistorie fra Elkjøp Raglamyr i Haugesund idag da: jeg sto i solidaritetskø sammen med en kompis og ventet på at dørene skulle åpnes. Han hadde fått lappen sin, og var dermed sikret konsoll. En halvtime før åpning, kom en ansatt ut og meddelte at selv om de egentlig hadde tenkt å selge konsollen for 2600,- (som forøvrig også stod på reklameskiltet deres), hadde de bestemt seg for å selge den for 2000,- fordi det var jul :)

7564813[/snapback]

 

 

Fint å se at de tar til vett i "min" butikk... ;)

 

kjenner han sjefen/avd. lederen ganske godt, og han er en fair fyr som ikke er så forbanna grisk på alt hele tiden.. Aldri hatt noen problemer oss dem (enkelte ansatte er det jo som er litt "på tur" inni mellom. Les: lyge-skole ang. produkter.. ;) )

Lenke til kommentar
Men husk: Finner du den billigere i en annen butikk i tromsø de neste 30 dagene, så har du prisgaranti og vil derfor få tilbake mellomlegget om/når du sier ifra til de på Elkjøp Tromsø.

 

Om du tror du finner den billigere et annet sted og heller vil handle der, har du også muligheten til å levere tilbake maskinen og få tilbake pengene innenfor 30 dager.

7553456[/snapback]

Får du til det, har du vært heldigere enn meg.

Jeg ringe kundeservice på mandag og de fortalte meg at Wii kostet 2495 i butikkene. Jeg sto i kø hos Elkjøp Drammen ( :thumbdown: ) nesten en time før åpning, og når jeg endelig kom inn, skulle de ha 2999,- for den.

Og i tillegg sto det "Ingen returrett" og "Ingen Prisgarant i" på kvitteringen. De tok fra meg mine "Elkjøp-rettigheter" ved "et pennestrøk" pga. de viste at vi ikke hadde noe valg der og da. Enten betale eller ikke få noen. Faen, jeg valgte feil Elkjøp og det pga. av kundeservicen. Hadde de gitt meg korrekt informasjon, hadde jeg ALDRI I VERDEN dratt til Elkjøp Drammen.

Jeg synes i tillegg Elkjøp Drammen burde ha hatt informasjon om dette i vinduet sitt, slik at vi som kom tidig kunne ha hatt muligheten til å stikke ett annet sted med vi hadde sjansen.

 

Ringte kundeservice igjen etter at jeg hadde betalt (for jeg MÅTTE jo ha den) og de påsto igjen at prisen skulle være 2495,- med selvfølgelig MED prisgaranti.

Sendte inn en klage og en fra Elkjøp Drammen ringe meg i dag og fortalte (kort fortalt) at de, som egen butikk, kunne gjøre hva de ville i denne saken.

Snakk om å utnytte desperate førjulskunder.

 

Fra å være en aktiv Elkjøp kunde, så vil nok jeg i fremtiden dra andre steder. Spill og ekstra kontrollere har jeg nå selvfølgelig kjøpt ett annet sted.

 

De bør huske på at de samme kundene de har nå som det er selges marked, er også de samme kundene som vil være der senere når det er kjøpers marked.

Bare så synd at de kalkulerer med at vi glemmer dette fort og at vi som bryr oss om dette, er for få.

 

Så takk deg til prisgarantien du har fått.

7553912[/snapback]

 

Du har jo selv løsningen på spørsmålet ditt - "du måtte jo bare ha den". Stor etterspørsel etter et produkt som nesten ikke finnes skaper høy pris. Hadde du ikke kjøpt hadde en annen gjort det.

 

Det er lov å tjene penger.

 

Fortell meg hvilken du bransje du jobber i så skal jeg komme med et lignende eksempel, enten det er helse og omsorg eller bilbranjsen, alle skal tjene penger så de kan gi ut lønninger.

Lenke til kommentar
Ja, folk klikker helt når bedrifter vil tjene penger... Det er bra galt å oppgi feil pris på det de selger, men det å ha høy pris pga. høy etterspørsel er helt rett.

7574796[/snapback]

 

 

om ma ser tidligere i tråden så bryter dette med elkkjøp sentralt, og Nintendo som har satt veiledene pris på produktet. Er man forhandler for et produkt så er man faktisk forpliktet til å følge produsenten sine krav til salg.

Lenke til kommentar

men det at elkjøp-butikker ikke har fulgt prisene satt av HK er helt merkelig. Om HK mener at dette er feil, burde de kontakte alle kundene som har kjøpt wii dyrere enn det de har satt prisen til, og returnere overprispengen og be om unnskyldning på vegne av butikkene...

Tror det vil føre til fornøyde kunder. Enten det eller et tonn med wiier som blir returnert etter 29 dager...

Lenke til kommentar
Ja, folk klikker helt når bedrifter vil tjene penger... Det er bra galt å oppgi feil pris på det de selger, men det å ha høy pris pga. høy etterspørsel er helt rett.

7574796[/snapback]

 

 

om ma ser tidligere i tråden så bryter dette med elkkjøp sentralt, og Nintendo som har satt veiledene pris på produktet. Er man forhandler for et produkt så er man faktisk forpliktet til å følge produsenten sine krav til salg.

7575070[/snapback]

 

Den finnes enkeltstående elkjøp butikker som kan selge sine produkter til den prisen de selv ønsker, det kalles for franchise butikker. En veiledende pris er bare ment å gi en prisindikasjon på hva produsenten mener det burde koste - men når det er sagt så er det en grunn til at det ofte kalles 'villedende' pris.

Lenke til kommentar

Dette her er faktisk helt vilt! Ta en titt her:

 

 

EKSEMPEL:

 

(jeg bruker norsk Wii pris 3000 i eksempelet)

 

Du vil gjerne ha Wii, og ser at du har en helg/uke/whatever ledig.

 

Du klikker deg inn på norwegian.no og finner en billigbillett til Belgia. La oss si at det kostet deg 800 kr tur/retur.

 

Du drar til belgia og kjøper Wii der for 1500 kr. du har da fått Wii, en tur til Belgia og har enda penger fra ditt Wii-budsjett til overs!

 

 

 

Er det noen som vet en ca.-pris på Wii i Italia (ROMA)? :D PM meg! ;)

Endret av jammi
Lenke til kommentar
Dette her er faktisk helt vilt! Ta en titt her:

 

 

EKSEMPEL:

 

(jeg bruker norsk Wii pris 3000 i eksempelet)

 

Du vil gjerne ha Wii, og ser at du har en helg/uke/whatever ledig.

 

Du klikker deg inn på norwegian.no og finner en billigbillett til Belgia. La oss si at det kostet deg 800 kr tur/retur.

 

Du drar til belgia og kjøper Wii der for 1500 kr. du har da fått Wii, en tur til Belgia og har enda penger fra ditt Wii-budsjett til overs!

 

 

 

Er det noen som vet en ca.-pris på Wii i Italia (ROMA)? :D PM meg! ;)

7579859[/snapback]

 

Tid = Penger.

Lenke til kommentar
Du har jo selv løsningen på spørsmålet ditt - "du måtte jo bare ha den". Stor etterspørsel etter et produkt som nesten ikke finnes skaper høy pris. Hadde du ikke kjøpt hadde en annen gjort det. 

 

Det er lov å tjene penger.

 

Det er ingenting i veien med å tjene penger, men Elkjøp har håndtert saken helt feil her.

Jeg ringte dagen før og de opplyste meg at prisen var 2495,- i ELkjøp sine butikker. Hadde de opplyst annet, ville jeg dratt et annet sted og kjøpt den.

Elkjøp sentralt har opplyste i ettertid at jeg har prisgaranti, så igjen informerer de meg feil (enten de elller Elkjøp Drammen).

Elkjøp Drammen er vel de eneste som tok fra sine kunder prisgarantien som Elkjøp er kjent for.

Noen husker sikkert også den reklamen som Elkjøp sender på TV for tiden...

 

 

Om ikke du ser noe galt i hvordan Elkjøp har håndtert saken, så har i alle fall Elkjøp nå innsett det.

Jeg fått en mail fra Elkjøp sentralt der de legger seg flate og beklager sin oppførsel (+ en oppreisning til meg som jeg er gdt fornøyd med). De har også kontaktet Elkjøp Drammen slik at ikke tilsvarende skjer i fremtiden.

Lenke til kommentar

Det er flere som sier at man bare kan spille i 29 dager og returnere på prisgarantien, men man kan ikke returnere et brukt produkt på den måten. Jeg skal uansett finne frem kvitteringen og kreve tilbake de 300 overprisede kronene av prinsipp. Det kommer til å koste meg mer i krangel og tid, men som sagt er det en prinsippsak. De tjener på kunder som ikke gidder gjøre slike ting :(

Endret av Martin A
Lenke til kommentar

Martin A, hvis du ikke er fornøyd på en eller annen måte med et produkt etter du har prøvd det(dette gjelder ikke spill, mob, eller mob abb.) så kan du levere tingen tilbake innen 30 dager. Det er elkjøp selv om skal ta skylden for at vi ikke er fornøyd, dette står på utskrift fra en kvittering jeg fikk når jeg kjøpte Wii. Så ja, i teorien kan du spille i 29 dager og komme med kvittering og si at du ikke er fornøyd. Du kan gjøre det dagen etterpå, og etter 29 dager, men det høres bedre ut å gjøre det dagen etterpå.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Vilkår for 30 dagers retur:

Varen skal leveres tilbake i samme tilstand som når den forlot butikken, dvs. emballasje, manualer, kabler o.l skal være med.

 

Da skal man hvertfall pakke grundig ned. Moralsk sett ville jeg ikke gitt tilbake en modell jeg har brukt såppass mye. Jeg ville hvertfall ikke likt å kjøpe en så brukt wii...

Lenke til kommentar
Vilkår for 30 dagers retur:

Varen skal leveres tilbake i samme tilstand som når den forlot butikken, dvs. emballasje, manualer, kabler o.l skal være med.

 

Da skal man hvertfall pakke grundig ned. Moralsk sett ville jeg ikke gitt tilbake en modell jeg har brukt såppass mye. Jeg ville hvertfall ikke likt å kjøpe en så brukt wii...

7620982[/snapback]

 

Moral er mangelvare oss elkjøp i denne saken, så det hadde jeg ikke hengt meg opp i. Men uten om det så er jeg enig i at det er ikke så veldig moralskt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...