Gå til innhold

Elkjøp - fra billigst til dyrest på Wii


Oldie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå tror jeg at all min respekt for Elkjøp forsvant. Fy faen til utnyttelse av forbrukere. Setter prisen opp til 2800 i nettbutikken.... blir jo over 3000,- inkludert transport.

Hva er galt med å sette opp prisen? Mener du at du har rett til å kjøpe det til en viss pris eller?

7551605[/snapback]

 

Det er jo tross alt en slik oppfatning elkjøp har skapt om seg selv.. Med prisgaranti etc... Alle i bransjen vet at man ikke kan tape penger på alt, og at tilbudene ikke varer for evig.. Jeg håper fler og fler får øynene opp og innser alle unntakene på prisgarantien, i tillegg til at de oppdager at Ekjøp kjøper inn hele "serienummer" av et produkt, slik at ingen kan konkurrere med pris.. Et tips: Les den lille skriften! :thumbup:

Endret av xelA
Lenke til kommentar

Wow, selgeren lyver jo rett opp i trynet på deg. 2495 er veiledende pris, og er etter det jeg skjønner prisen Nintendo anbefaler butikker å sette den, altså skal butikker få den litt billigere (10/20%). Eller er dette helt feil?

7552767[/snapback]

 

Jeg vet ikke hvem som har satt den prisen og hvordan bergsala har satt opp dette.

Jeg tipper det enten er bergsala som har solgt dyrere til butikker som vil sikre seg forsendelser, eller at daglig leder på Elkjøp i Tromsø selv har justert opp ekstra i forhold til hva de har som pris på websiden og i forhold til veiledende.

 

Jeg tror det er det sistnevnte som har skjedd, men bergsala kan også ha hatt en finger med i spillet.

 

Mulig Tromsøprisen er så ekstremt mye høyere pga frakt.

Lenke til kommentar

Utrolig teit av Elkjøp når de alltid reklamere med at de til enhver tid er billigst. De skryter jo hele tiden av at de har "prisagenter" som sjekker priser hos de andre butikkene...

 

Kvamt at de da bevisst setter opp prisen for å tjene på Wii-etterspørslen, og driter i det det ellers reklamerer for. To tommler ned:(

Endret av HetrTiXc
Lenke til kommentar
Nei, det som forklarer forskjellen i pris er at noen har vett nok til å selge med god fortjeneste på produkter de vet vil selge uansett om den koster 2.000 eller 3.500 kr... ;)

Om du vil kjøpe en nå eller ei er jo opp til deg, men gjør ikke du det gjør neste mann det. Derfor er det slik.

7552831[/snapback]

 

Skjønner tankegangen og at de vil tjene mest mulig penger. Men er det lurt å holde på sånn på sikt? De skaper jo et dårlig rykte av det. Tror det er en del kunder som tenker seg om en gang eller to neste gang de skal ha noe.

På den annen side kan det hende de er så store at de driter i det.

Lenke til kommentar
Nei, det som forklarer forskjellen i pris er at noen har vett nok til å selge med god fortjeneste på produkter de vet vil selge uansett om den koster 2.000 eller 3.500 kr... ;)

Om du vil kjøpe en nå eller ei er jo opp til deg, men gjør ikke du det gjør neste mann det. Derfor er det slik.

7552831[/snapback]

 

Ja, supply and demand er flott, men Elkjøp kjører en lavpristaktikk og da er det ganske frekt mot kunden å slenge tusen kroner over veiledende i trynet på kunden.

 

Ved neste konsoll-launch setter de vel opp auksjon eller noe, jævl.. hauker. :p

Lenke til kommentar
Hallo folkens, dette er snakk om EN av over hundre Elkjøpbutikker. Elkjøpprisen er 2795,-!

7552862[/snapback]

 

Nei, dette gjelder ikke bare en butikk, men flere. Ikke så ekstremt som i Tromsø, men dog en del hundre i forskjell i butikker som ligger rimelig nær hverandre.

Synes det er noe rart at de tar forskjellige priser fra butikk til butikk når de skal fremstå som en kjede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...