stalrock Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Hej Min nec dvd-rom är plötsligt borta från mitt system. Detta skedde inte helt plötsligt utan gradvis, försvann ur devicemanager helt igår. ( efter ha försvunnit då och då ett tag ) Kan öppna och stänga den och det lyser när jag sätter i en skiva, men inget händer. Får upp den i bootscreen nån sekund men ser den inte nånstans i Bios. Ikonen är borta i windows, men ser en unknown device i dm som jag inte vet vad det är. Har gjort : x Uppdaterat firmware x kopplat i IDE kablar på nytt x disablat ,enablat och strulat i devicemanager x testat det här : HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} men finner ingen upper och lower level att deleta. x Sökt timmar på google x Beställt en sata dvd-rom ( men är orolig att problemet kan ligga i mitt system ) x kört system restore Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Det lukter defekt hardware her ja. Det du kan prøve: Prøv en annen IDE-kabel(om du har) Lån en DVD-ROM fra en venn for å teste med den. Kjøp en ny. Husk, at hvis ikke den nye heller fungerer, så har du fremdeles angrerett, og kan sende den tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå