Kubin Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Hm... Rotter som blir foret med rå grønnsaker, furkt, nøtter, og helkorn blir sunne og sosiale. Rotter som blir foret med det samme som hva en gjennomsnitlig amerikaner spiser, blir usunne og agressive... Kan vi lære noe av dette...? Eller er det overhodet ikke overførbart...? “It has been found that a group of rats were fed diet of raw vegetables, fruits, nuts and whole grains from birth grew into completely healthy specimens and never suffered from any disease. They were never ill. They grew rapidly, but never became fat, mated with enthusiasm and had healthy offspring. They were always gently affectionate and playful and lived in perfect harmony with each other. Upon reaching an old age, equivalent to 80 years in humans, these rats were put to death and autopsied. At that advanced age their organs, glands, tissues all body processes appeared to be in perfect condition without any sign of aging or deterioration. “A companion group of rats we fed a diet comparable to that of the average American and included white bread, cooked foods, meats, milk, salt, soft drinks, candies, cakes, vitamins and other supplements, medicines for their ails, etc. During their lifetime these rats became fat and, from the earliest age, contracted most of the diseases of modern American society including colds, fever, pneumonia, poor vision, cataracts, heart disease, arthritis, cancer and many more. “Most of this group died prematurely at early ages but during their lifetime most of them were vicious, snarling beasts, fighting with one another stealing one another’s food and attempting to kill each other. They had to be kept apart to prevent total destruction of the entire group. Their offspring were all sick and exhibited the same general characteristics as their parents." http://www.indybay.org/newsitems/2006/12/20/18339027.php Endret 21. desember 2006 av Kubin Lenke til kommentar
hemi-cuda Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 ja, du blir hva du spiser Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 ja, du blir hva du spiser 7550285[/snapback] ...så spis de sunne rottene! -Kisp Lenke til kommentar
Snø Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Er det rart at rottene blir aggresive når de spiser mat som de ikke tåler? Rotter skal ikke ha: Melk, sjokolade, krydret mat (krydder finnes i de fleste ferdigkjøttretter) Spiser rottene erter og bønner vil de få gass og vondt i magen, så dette skal unngåes. Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 ja, du blir hva du spiser 7550285[/snapback] Så det er derfor folk som spiser kebab lukter vondt XD Lenke til kommentar
Snø Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Så det er derfor folk som spiser kebab lukter vondt XD 7550313[/snapback] Det er sant. Man kan finne ut hva en har spist gjennom svettelukten. Karri skal visstnok gi sterkest lukt Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 ja, du blir hva du spiser 7550285[/snapback] Ja, apropos det vi spiser. Her er en horror-historie om det : "The temperature inside hog houses is often hotter than ninety degrees. The air, saturated almost to the point of precipitation with gases from shit and chemicals, can be lethal to the pigs. Enormous exhaust fans run twenty-four hours a day. The ventilation systems function like the ventilators of terminal patients: If they break down for any length of time, pigs start dying." http://www.rollingstone.com/politics/story...worst_polluters Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Så er spørsmålet: Hvis du kun spise sunn mat hele livet, kan man virkelig kalle det "å leve"? Et liv uten bacon er ikke et liv. Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Kom på at jeg så noe om en undersøkelse som viser at vegetarianere er smartere enn kjøttetere. Tar med den også her, for å provosere "kjøtthuene" litt. "Smarter Kids Grow Up to be Vegetarians. A study done by a Southampton University team and published in the British Medical Journal has revealed a link between IQ and becoming vegetarian. The study has been running since 1970 and includes 8,179 people. Males who were vegetarians by (the age of) 30 had an average IQ of 106, non-vegetarians had an average of 101. For females, vegetarians averaged an IQ of 104 while non-vegetarians averaged 99. Vegetarians were also more likely to have have higher qualifications." http://www.shortnews.com/start.cfm?id=5908...sort=1&sparte=4 Edit : Det er jo sannsynligvis ikke slik at man blir smartere fordi man er vegetarianer. Det ligner mer på at man blir vegetarianer fordi man er smartere. Endret 21. desember 2006 av Kubin Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Forbindelsen er at de som blir vegetarianere må ta et bevisst valg om å bli det. Dessuten er det "in" i "intellektuelle" kretser å være veggis. Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Forbindelsen er at de som blir vegetarianere må ta et bevisst valg om å bli det. 7551564[/snapback] Hm... Kjøtteterne går igjennom livet uten å ta bevisste valg... Interessant Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Ikke nødvendigvis. Jeg har tatt et bevisst valg på at jeg aldri skal bli vegetarianer. De fleste gir nok likevel blaffen. Derfor blir en gjennomsnitts kjøtteter litt annerledes enn en gjennomsnitts veggis. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Dessuten er det "in" i "intellektuelle" kretser å være veggis. 7551564[/snapback] Ingen tvil om det, men studien gjelder for folk i 30-årene; det interessante hadde vært hvor mange som i sitt liv har vært vegeterianer ved et eller annet tidspunkt og senere gått vekk fra det. Det er vel ikke så som kjenner en som var hengiven vegeterianer i et år eller to, før de gikk over til den "gode siden" (som jeg liker å kalle den)? Det er ikke mangel på kunnskap som gjør meg kjøtteter, det er nok mangel på empati. Jeg lurer på om det finnes en sammenheng mellom IQ og hvorvidt man bryr seg om dyr. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Det er ikke mangel på kunnskap som gjør meg kjøtteter, det er nok mangel på empati. Jeg lurer på om det finnes en sammenheng mellom IQ og hvorvidt man bryr seg om dyr. 7551986[/snapback] Man kan fint være intelligent uten å ha empati eller sosiale evner. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Er det rart at rottene blir aggresive når de spiser mat som de ikke tåler? Rotter skal ikke ha: Melk, sjokolade, krydret mat (krydder finnes i de fleste ferdigkjøttretter) Spiser rottene erter og bønner vil de få gass og vondt i magen, så dette skal unngåes. 7550310[/snapback] Du er selv et pattedyr. Det som ikke passer rotter å spise skal ikke du eller putte i deg. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Det er ikke mangel på kunnskap som gjør meg kjøtteter, det er nok mangel på empati. Jeg lurer på om det finnes en sammenheng mellom IQ og hvorvidt man bryr seg om dyr. 7551986[/snapback] Man kan fint være intelligent uten å ha empati eller sosiale evner. 7552024[/snapback] Det har ikke vært mangel på svært intelligente psykopater, som per definisjon mangler empati. pwd3679: Rotter spiser meitemark. Endret 21. desember 2006 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Snø Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Du er selv et pattedyr. Det som ikke passer rotter å spise skal ikke du eller putte i deg. 7552100[/snapback] Det er jeg uenig i. Selv om mennesket er et pattedyr, kan kostholdet vårt ikke sammenliknes med andre pattedyrs matvaner, f.eks. en bevers. Beverne har utviklet et tarmsystem som gjør at det er mulig for dem å fordøye kvister og bark, hadde mennesket spist det samme hadde vi fått forstoppelse. Artene har tilpasset seg å leve på sin egen måte. Lenke til kommentar
jonasdaman Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Mørk sjokolade kan for eksempel ta livet av hunder Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Det er ikke mangel på kunnskap som gjør meg kjøtteter, det er nok mangel på empati. Jeg lurer på om det finnes en sammenheng mellom IQ og hvorvidt man bryr seg om dyr. 7551986[/snapback] Man kan fint være intelligent uten å ha empati eller sosiale evner. 7552024[/snapback] Det har ikke vært mangel på svært intelligente psykopater, som per definisjon mangler empati. pwd3679: Rotter spiser meitemark. 7552160[/snapback] Og hva består en meitemark av? Masser av proteiner, mineraler og vitaminer. uten veksthormoner, antibiotika og konserveringsmidler. Meitemark er sunnere mat enn mye av det du spiser i løpet av en uke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå