Gå til innhold

Feil-flashing av CD-Brenner

muffe

Anbefalte innlegg

Hjelp, jeg har klart å feil-flashe min Asus CRW-2410A cd-brenner. Hele flashe-programmet klikket under flashinga, og nå er enheten helt død. Den andre enheten på samme IDE kabel er heller ikke tilgjengelig, og blir ikke tilgjengelig før CD-brenneren er koblet fra IDE-kabelen.

Noen som vet om det er mulig å redde den, eller om det er bare å kaste den i søpla? Hvis det er mulig å redde den, er jeg villig til å prøve hva som helst, jeg har ikke råd til ny!

På forhånd takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare kjør på en gang til men vær sikker på at cd-rw sitter alene på kabelen .

Regner med at det programmet sier at den har funnet rett drev eller må du si hvilken ideport den sitter ?

Det er bare å prøve flashe opp på nytt , vikrer den ikke da er det vel søpla neste om ikke Asus vil hjelpe deg da :smile:

Lenke til kommentar
Quote:

Jannis-15 skrev (2002-11-22 00:02):

om du prøver å flashe ifra windows er det ikke rart om den klikker, du må nemmelig gjøre dete fra dos via oppstarts-diskett/cd :smile:

Har alltid flashet min plextor enheter i windows uten noe problemer jannis? De cd/cd-r eg har flashet har eg alltid gjort i windows aldri i dos. Det står og skrevet i en reed me fil om hvordan du skal gjøre det og eg kan ikke huske at det står at du må gjøre det i dos?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...