bengh Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Ikke helt enog at egonomien til Canon er dårlig, hvis man bare går et hakk opp til 30 D, men søkeren har helt klart noe å si... Har selv blitt litt lurt av å ha testet et kamera med topp objektiv Canon 20D /Canon 17-55 IS USM, som vi har på jobb. Ikke mye galt å se i søkeren med så lyssterkt objektiv. Ergonomien til 20/30D fra Canon er klart bedre enn Nikon D80/200 i mine hender. Finishen på 30D er også tett på D200 og betydelig mer proff enn D80. Ikke dumt å ha samme kamera privat som man har tilgang til på jobb også. Sitter derfor nå med et Canon 30 m17-85 IS USM kit og er ikke fornøyd med det jeg ser i søkeren - gråblå himmel er ikke like pent Selv søkeren til Sony A100 er bedre enn Canon men ellers er Canon 30D helt topp. Ikke lett å bli enig med seg selv - Canon med best grep og best utvalg i objektiv konta Nikon med bedre søker men ikke så bra grep og mangelfull tilgang på de mest populære objektivene som 18-200 VR. Endret 31. desember 2006 av bengh Lenke til kommentar
parleur Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Si meg, har ikke Nikon hatt noen form for reklame for produktene sine? Jeg har sett mange reklamefilmer fra Canon sin side, både på Tv3, Discovery channel og også reklameplakater i bussen. Det ser ut til at Canon er flinkere til å la folket vite om produktene sine, for jeg har ikke sett en eneste reklame for Nikon eller ikke som jeg fort har lagt merke til da. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Tror aldri jeg har sett reklame for Nikon faktisk. Canon reklame ser jeg overalt. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Nikon reklamerer nok mest i fagpressen (denne månedens Fotografi har f.eks en helside for D80) og man finner jo annonser for Nikon på fotorelaterte websider, men jeg tror jeg har sett reklamer i konas ukeblader. Før jul så jeg også TV-reklame for Nikon for første gang på CNN. Det er en "litt" annen stil over Nikons reklamer enn Canon - ikke så flashy. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Ikke helt enog at egonomien til Canon er dårlig, hvis man bare går et hakk opp til 30 D, men søkeren har helt klart noe å si... Sant nok, men det er ikke 30D Canon selger mest av... Semiproff-/proff-modellene til Canon er det ikke mye å utsette på (ikke Nikon sine heller), utover at de mangler et rimelig crop-kamera med værtetning (à la D200). Men Nikon har god ergonomi for de aller fleste selv på begynnermodellene til drøye 5000 kr, mens du må opp i det dobbelte fra Canon. Ellers er det jo ikke tvil om at Canon bruker mer penger på reklame, på den annen side har jo Nikon stort sett solgt mer enn de klarer å produsere hele høsten :o) Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 I det siste har jeg lest mye tester selv, og så at det nye D80 fikk ros for en særdeles lys og diger søker. Jeg klarte ikke å motstå fristelsen, og måtte i fotosjappa selv og teste. Jeg ble øyeblikkelig forelsket i D80, det var som jeg hadde lest, en diger og lys søker. D80 er nå øverst på min ønskeliste. D80 sin søker kan konvertere de fleste ;-) Du tar ikke mange bilder før alle mindre søkere blir nedtur... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå