Gå til innhold

mulig å reparere sprengt element?

Anbefalte innlegg

Har ett 12" basselement som er helt dødt. Vet at feilen ligger i elementet, har ett annett identisk som spiller som bare det. Det er nesten ikke mulig å trykke inn konusen for hånd, dette går lett på det fungerende elementet. Antar at det dreier seg om en brent spole? Er dette mulig å gjøre noe med? Det er ett kostbart element så det er verdt å fikse selv om det koster noen kroner...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ett 12" basselement som er helt dødt. Vet at feilen ligger i elementet, har ett annett identisk som spiller som bare det. Det er nesten ikke mulig å trykke inn konusen for hånd, dette går lett på det fungerende elementet. Antar at det dreier seg om en brent spole? Er dette mulig å gjøre noe med? Det er ett kostbart element så det er verdt å fikse selv om det koster noen kroner...

7549771[/snapback]

Spolen har blitt for varm og enten brent seg fast eller blitt oval og deformert.

De evige høyttalermarker tar nok elementet til seg snart.

Er fint lite å få gjort noe med det er jeg redd.

Lenke til kommentar

Hvordan kan noe slikt skje? Blir det slik om man spiller hardt og lenge, eller er det en feil ett sted? Noe grunn til å reklamere på enten sub eller forsterker (disse skal være veldig godt balansert i forhold til hverandre)?

det er altså ikke jeg som har rævkjørt elementet, er derfor jeg lurer på hva som har skjedd. Han som er "skyldig" sa at det skjedde plutselig, først spilte det og så spilte det plutselig ikke mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...