ventle Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Har ett 12" basselement som er helt dødt. Vet at feilen ligger i elementet, har ett annett identisk som spiller som bare det. Det er nesten ikke mulig å trykke inn konusen for hånd, dette går lett på det fungerende elementet. Antar at det dreier seg om en brent spole? Er dette mulig å gjøre noe med? Det er ett kostbart element så det er verdt å fikse selv om det koster noen kroner... Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Det vet jeg ikke. Men du kan jo høre med de du kjøpte det av evt importør Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Har ett 12" basselement som er helt dødt. Vet at feilen ligger i elementet, har ett annett identisk som spiller som bare det. Det er nesten ikke mulig å trykke inn konusen for hånd, dette går lett på det fungerende elementet. Antar at det dreier seg om en brent spole? Er dette mulig å gjøre noe med? Det er ett kostbart element så det er verdt å fikse selv om det koster noen kroner... 7549771[/snapback] Spolen har blitt for varm og enten brent seg fast eller blitt oval og deformert. De evige høyttalermarker tar nok elementet til seg snart. Er fint lite å få gjort noe med det er jeg redd. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Det var som pokker. Ingen profesjonelle verksteder som utfører spolebytte heller? Membran, konus, magnet osv er jo (tilsynelatende) uskadd? GnoMiz: Importerte selv, rett fra fabrikk i USA... Endret 21. desember 2006 av ventle Lenke til kommentar
ventle Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Hvordan kan noe slikt skje? Blir det slik om man spiller hardt og lenge, eller er det en feil ett sted? Noe grunn til å reklamere på enten sub eller forsterker (disse skal være veldig godt balansert i forhold til hverandre)? det er altså ikke jeg som har rævkjørt elementet, er derfor jeg lurer på hva som har skjedd. Han som er "skyldig" sa at det skjedde plutselig, først spilte det og så spilte det plutselig ikke mer. Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Høres ut som det har blitt rævkjørt ja. Elementer ryker ikke av seg selv ved rett behandling. Billigste og beste løsning er nok å bytte hele elementet. Lenke til kommentar
lifeh8tr Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 enig med phax det er bedre å bare skifte det ut en å spinne opp masse penger på reperasjoner pga en brent spole, og siden spolen er brent så er det temmelig vanskelig å få den til fungere helt normalit igjen også.. men det er nå helt ditt eget valg Lenke til kommentar
ventle Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 5000 for nytt element... blir vel heller så jeg må klare meg uten det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå