Elefantons1 Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Har lest litt på forumet, men det har ikke hjulpet meg så mye... Har altså en maskin med norsk Me millenium innstallert... XP cd'n jeg har, er en engelsk upgrade versjon, så å innstallere på vanlig måte går ikke(samme som for: "https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=301175&hl=+me+++millenium+++xp") Jeg har to hardisker, og lurte derfor på om det går an å formatere den ene (den uten OS) til NTFS, og så legge inn XP? Eller vil jeg få samme beskjed? Kom GJERNE med andre forslag:) Endret 21. desember 2006 av Elefantons1 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Tror ikke du kan oppgradere fra Windows ME til XP, siden Windows ME er veldig anderledes i oppbygning en Windows XP. Windows ME kan sammenlignes med Windows 3.11, men Windows XP er bygget på Windows NT, som er to forskjellige operativsystemer. Windows ME er forresten en hybrid 16/32 bit, mens Windows XP er 32- eller 64-bit. Du må nesten lese om oppgraderingsversjonen for å se om det i det hele tatt er mulig å oppgradere til XP fra ME. Lenke til kommentar
Elefantons1 Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 Ok... Så hva skal jeg gjøre da? Er det ingen måte å få innstallert XP på? Formatere, clean inst. etc? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Bare å formatere partisjonen du skal ha inn OS på det... skal ikke by på noe problem. Evnt du kan kjøre 2 OS men er ikke å anbefale, er vel heller tvilsomt at du vil komme til å bruke ME... Lenke til kommentar
Elefantons1 Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 Ja, da får vi se om jeg ikke forsøker på det;) Men skal jeg formatere den der Me Millenium ligger? Eller bare den andre? Eller begge? Og jo, får jeg lagt inn den engelske oppgradering versjonen da?:S Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Hvis lisens nøkkelen du har kjøpt er en oppgraderings lisens må du ha et kvalifisert w98/me produkt enten installert eller på CD. Ikke formatter hvis du ikke har win-ME orginal cd medie kit. Se forøvrig : Klargjøre w98/me for xp oppgradering. http://support.microsoft.com/kb/316639 Støttede oppgraderings veier for XP. http://support.microsoft.com/kb/292607/ Endret 22. desember 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 ? du får ikke oppgradert fra ME til XP. Visst du sletter den som det er ME på kan du installere XP på den. Ellers kan du installere XP direkte på den som ikke har ME installert, men dette anbefales ikke. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) ? du får ikke oppgradert fra ME til XP. 7554933[/snapback] Jo det får man . Støttede oppgraderingsbaner for Windows XP Microsoft Windows 98, Microsoft Windows 98 Second Edition, Microsoft Windows Millennium Edition Endelig (fullstendig) versjon av Windows XP Home Edition Oppgraderingsversjon av Windows XP Home Edition Endelig (fullstendig) versjon av Windows XP Professional Oppgraderingsversjon av Windows XP Professiona Noter at trådstarter har : quote : XP cd'n jeg har, er en engelsk upgrade versjonl Hvilket betyr at clean install ikke støttes uten at ME cd er tilgjengelig Endret 22. desember 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Går greit å oppgradere fra ME til XP, tror nok ditt problem er to forskjellige språkversjoner? (er ikke helt sikker på det) Man behøver ikke ha 98/ME i bunnen, kjør clear install og du vil få spm om å vise frem en gyldig 98/ME versjon.(CD) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå