Gå til innhold

Vil gi Norge gratis Wi-Fi

Anbefalte innlegg

Men du kan jo risikere å ble stengt ute av nettet og allikevel må betale ut bindingstida siden du har butt brukervilkårene. Mulig de aldri vil ha deg som kunde igjen heller.

7554380[/snapback]

Vel, det er jo en risiko at de vil kaste deg ut, men de kan neppe kreve penger for resten av bindingstida om de gjør det. Men uansett: hva er sansynligheten?

Hvis du for så og si kontinuerlig høy trafikk (f.eks om du har en server som er oppe hele tiden) så har jeg hørt om flere som har mistet nettet fordi bl.a det å bruke linja kontinuerlig til server ikke godkjennes i brukervilkårene hos alle ISP (sist jeg sjekket).

7555117[/snapback]

Hvor mange torrent-fanatiske fon-reisende må man ha i nabolaget i hvor mange uker for at ISP skal ane ugler i mosen? Altså at det noe mer enn at tenåringen i huset har fått ny harddisk som skal fylles opp.

Spennende utvikling. Selv om jeg kanskje ville vært betenkt med å logge meg inn på nettbanken, selv med Secure Socket Layers og slike ting på plass (på det nettverket).

7555055[/snapback]

2048bit SSL som man finner i de fleste nettbanker er vel noe helt vanvittig mye vanskeligere å knekke enn vanlig 128bit kryptering. Selv ikke med all datakraft i universet i en trilliard år har man mer enn teoretisk neglisjerbare sjanser til å knekke noe sånt med rå datakraft. Jeg ville i hvertfall følt meg sikker nok. Hvor høy kryptering mener du må til for at det skal bli trygt?

Jeg liker fellestankegangen. Kollektiv gavmildhet (linus) eller kollektiv betal-hverandre-tjeneste (Bill) er en genial måte å gjøre det på. At enkelte har ærefrykt for de store skumle ISPene vil det nok alltid være, men kan de egentlig si at man missbruker linja dersom man låner bort linja si når man er hjemme mot at man får bruke "linja si" når man er borte?

7555393[/snapback]

Jeg tror på den tanken at ingen kryptering er feilfri, inntil det motsatte er bevist. Men jeg tenker nok kanskje mer på Keyloggere og liknende ekle ting, som kan stjele passordet ditt slik at krypteringen blir verdiløs for deg.

Jeg liker at noen banker bruker ett slikt kodekort i tillegg for at du skal kunne logge deg på. Men om noen klarer å knekke dette i tillegg så er det jo ikke så gøy det heller. Uansett hjelper det jo på sikkerheten med slike ekstratiltak, men kan virke begrensende på brukervennligheten.

I militæret lærer de jo samtlige rekrutter vil jeg tro, at en ledning på en måte bringer signalet tryggere fram så sant du har kontroll med at ingen kan avlytte ledningen. Trådløs kommunikasjon har derfor en del svakheter som en bør ta med i betraktningene når det kommer til en sikkerhetsanalyse og sikkerhetstiltak.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...