Gå til innhold

Hvilkne mp3-spillere støtter Linux

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har Creative Zen Micro og den funker ikke i det hele tatt i ubuntu. Putter den inn og maskinen tror faktisk det er et kamera jeg har plugga inn og spør meg om jeg vil importere dem! Leste om dette Gnomad2 og prøvde det. Men det finner heller ikke spilleren min. Eneste linux gjør for spilleren min er lading.

7549905[/snapback]

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=199250

prøvd den?

Lenke til kommentar

Hei. Hva er mer big deal enn å bare få Linux til å mounte den som en USB Pen/Disk og overføre sangene over til Mp3 og omvendt?

Hvorfor vil dere absolutt ha med et sånn jævla program for å gjøre det med?

Personlig ser jeg helst at jeg slipper alt av slike programmer.

Det beste er egentlig å bruke fil managern til å overføre filer imellom PC og Mp3 spiller og omvendt, mener no jeg.

Kan ikke huske å ha prøvd noen Mp3 spillere i Linux selv, men så lenge man får mounta den om USB Harddisk/USB Pen så tror jeg ikke det skal by på noen problemer.

Lenke til kommentar

Nå har jeg forresten prøvd å satt inni den gamle Mp3 spillern min i Laptopen min som har Slackware, men brukte Mutagenix LiveCD når jeg prøvde det. Og det fungerte kjempe bra det. Hva det egentlig ikke skulle finne vet jeg ikke, men den fant iallefall det den skulle på Mp3 spillern min.

Lenke til kommentar

Gnomad2 suger til å overføre større mengder data så langt jeg kan se.

Har en del diskografier jeg ønsker å overføre til min vision:m, og tenkte da det ville være logisk å velge f.eks. "dream theater" så overførte den mappen og alle undermappene.

Men neida. Jeg må gå inn på hvert album, merke alle sangene og overføre :/

Lenke til kommentar

Jeg har en Mpio HD300, og den mountes automatisk som en masselagringsenhet (i Ubuntu). Det er ikke noe spesielt program som må til for å spille av filene du overfører, og du kan også overføre spillelister du har laget. Spiller'n støtter også ogg.

Spilleren kommer dog med et program som bare funker i windows, som automatisk oppretter spillelister etter artister og album i ID3-tagsene. For dette er det noen som har laget et script til linux, men jeg har ikke testet det.

Så kommer jo spørsmålet om jeg egentlig vil anbefale den da. :) Jeg er sånn halvveis fornøyd med den. Ting jeg kommer på i farta jeg ikke liker med den: Klarer max. 256 sanger i hver playlist og har en elendig randomize-funksjon.

Lenke til kommentar

Jeg har iPod 4g som fungerer strålende med linux. Har ikke helt bestemt meg om jeg skal kjøre orginal spiller eller rockbox på den. Fint å få velge det. Ipodlinux er jo også et alternativ (ikke prøvd enda). iPod har etter min mening best støtte for opensource "spillere" (eller mp3-spiller OS).

Amarok er muligens det beste programmet med å synce med iPod, veldig ryddig og oversiktelig med mange funksjoner som jeg føler at jeg trenger. Jeg ville gått for iPod.

Lenke til kommentar

Har problemer med å spille av en del filmformater på creative'n min, spesielt wmv, men også noen typer divx.

Har prøvd å encode filmene med "mencoder -ovc lavc inputfil.wmv -oac mp3lame -o outputfil.avi" men creative'n klarer visst ikke lavc codecen..

Er det noen som vet hvilken jeg kan bruke? Eller evt. finnes det et medieoverføringsprogram som tar seg av dette av seg selv slik man får til windows?

Lenke til kommentar
Prøv med mencoder -ovc help for alle codecsene ;)

7614397[/snapback]

Takk. Funka med "xvid" codecen :)

Men denne hadde gruelig dårlig kvalitet, selv med bitrate på 7-800 kbps :wow:

Vil tro det har noe med at kildefilen er en wmv-fil, og blir da komprimert "dobbelt". Men med lavc ble kvaliteten mye bedre, med bitrate ned i 3-400 kbps.

Hvorfor funker ikke lavc codecen egentlig? Vision:M skal jo spille DivX..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...