tuxerator Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Får grei kritikk på de fleste steder. Video review: http://video.google.com/videoplay?docid=-4...932&q=iAudio+X5 Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Jeg har Creative Zen Micro og den funker ikke i det hele tatt i ubuntu. Putter den inn og maskinen tror faktisk det er et kamera jeg har plugga inn og spør meg om jeg vil importere dem! Leste om dette Gnomad2 og prøvde det. Men det finner heller ikke spilleren min. Eneste linux gjør for spilleren min er lading. 7549905[/snapback] http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=199250 prøvd den? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Ja, jeg brukte de instruksjonene for edgy som ligger på den siden der ja. Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Hei. Hva er mer big deal enn å bare få Linux til å mounte den som en USB Pen/Disk og overføre sangene over til Mp3 og omvendt? Hvorfor vil dere absolutt ha med et sånn jævla program for å gjøre det med? Personlig ser jeg helst at jeg slipper alt av slike programmer. Det beste er egentlig å bruke fil managern til å overføre filer imellom PC og Mp3 spiller og omvendt, mener no jeg. Kan ikke huske å ha prøvd noen Mp3 spillere i Linux selv, men så lenge man får mounta den om USB Harddisk/USB Pen så tror jeg ikke det skal by på noen problemer. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Kan ikke huske å ha prøvd noen Mp3 spillere i Linux selv, men så lenge man får mounta den om USB Harddisk/USB Pen så tror jeg ikke det skal by på noen problemer. 7565316[/snapback] Nei, tydelig at du ikke har prøvd en Creative eller iPod i Linux...eller Windows heller, for den saks skyld. Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Hva er problemet egentlig? Bortsett fra det har jeg prøvd både Ipod og Creative i Windows og det fungerte ypperlig og overføre sanger til dem uten å bruke noen programmer. Så jeg ser ikke problemet her. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 "Problemet" er spillere som KUN har MTP støtte (ikke UMS) http://en.wikipedia.org/wiki/Media_Transfer_Protocol Se f.eks under "Supported PC OS" på disse tre spillerene http://dapreview.net/zune_vs_ipod_vs_zvm.html Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Hva er problemet egentlig? Bortsett fra det har jeg prøvd både Ipod og Creative i Windows og det fungerte ypperlig og overføre sanger til dem uten å bruke noen programmer. Så jeg ser ikke problemet her. 7565695[/snapback] Problemet er at når du går inn på spilleren, så finner den ikke sangen. Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Nå har jeg forresten prøvd å satt inni den gamle Mp3 spillern min i Laptopen min som har Slackware, men brukte Mutagenix LiveCD når jeg prøvde det. Og det fungerte kjempe bra det. Hva det egentlig ikke skulle finne vet jeg ikke, men den fant iallefall det den skulle på Mp3 spillern min. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Gnomad2 suger til å overføre større mengder data så langt jeg kan se. Har en del diskografier jeg ønsker å overføre til min vision:m, og tenkte da det ville være logisk å velge f.eks. "dream theater" så overførte den mappen og alle undermappene. Men neida. Jeg må gå inn på hvert album, merke alle sangene og overføre :/ Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Jeg har en Mpio HD300, og den mountes automatisk som en masselagringsenhet (i Ubuntu). Det er ikke noe spesielt program som må til for å spille av filene du overfører, og du kan også overføre spillelister du har laget. Spiller'n støtter også ogg. Spilleren kommer dog med et program som bare funker i windows, som automatisk oppretter spillelister etter artister og album i ID3-tagsene. For dette er det noen som har laget et script til linux, men jeg har ikke testet det. Så kommer jo spørsmålet om jeg egentlig vil anbefale den da. Jeg er sånn halvveis fornøyd med den. Ting jeg kommer på i farta jeg ikke liker med den: Klarer max. 256 sanger i hver playlist og har en elendig randomize-funksjon. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Jeg har iPod 4g som fungerer strålende med linux. Har ikke helt bestemt meg om jeg skal kjøre orginal spiller eller rockbox på den. Fint å få velge det. Ipodlinux er jo også et alternativ (ikke prøvd enda). iPod har etter min mening best støtte for opensource "spillere" (eller mp3-spiller OS). Amarok er muligens det beste programmet med å synce med iPod, veldig ryddig og oversiktelig med mange funksjoner som jeg føler at jeg trenger. Jeg ville gått for iPod. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 iPod virker bra i Linux, ja (med plugin). Skulle du ikke like amaroK finnes det andre programmer for å overføre Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Jeg liker bedre plug & play. Det vil si avspillere som ikke krever programvare. Hvis spilleren ikke støtter usb-storage er den ikke mye verdt i min bok Endret 25. desember 2006 av olear Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Hvorfor vil dere absolutt ha med et sånn jævla program for å gjøre det med? 7565316[/snapback] Fordi jeg ønsker å kunne overføre spillelister og podkaster på en nogen lunde ryddig måte. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Har problemer med å spille av en del filmformater på creative'n min, spesielt wmv, men også noen typer divx. Har prøvd å encode filmene med "mencoder -ovc lavc inputfil.wmv -oac mp3lame -o outputfil.avi" men creative'n klarer visst ikke lavc codecen.. Er det noen som vet hvilken jeg kan bruke? Eller evt. finnes det et medieoverføringsprogram som tar seg av dette av seg selv slik man får til windows? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Prøv med mencoder -ovc help for alle codecsene Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Etter litt knoting med gnomad2 og MTP-støtte fikk jeg endelig min Zen Vision:M til å fungere. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Etter litt knoting med gnomad2 og MTP-støtte fikk jeg endelig min Zen Vision:M til å fungere. 7616771[/snapback] Det er greit til film og mindre mengder musikk. Til større mengder musikk anbefaler jeg å bruke amaroK. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Prøv med mencoder -ovc help for alle codecsene 7614397[/snapback] Takk. Funka med "xvid" codecen Men denne hadde gruelig dårlig kvalitet, selv med bitrate på 7-800 kbps Vil tro det har noe med at kildefilen er en wmv-fil, og blir da komprimert "dobbelt". Men med lavc ble kvaliteten mye bedre, med bitrate ned i 3-400 kbps. Hvorfor funker ikke lavc codecen egentlig? Vision:M skal jo spille DivX.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå