Vindstille Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Jeg har tenkt til å kjøpe meg en mp3-spiller snart og vil forsikre meg at det jeg ender opp med også kan brukes på annet enn Windows. Hvilke mp3-spillere er det finnes god støtte for i mediaspillere på Linux? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Jeg har tenkt til å kjøpe meg en mp3-spiller snart og vil forsikre meg at det jeg ender opp med også kan brukes på annet enn Windows.Hvilke mp3-spillere er det finnes god støtte for i mediaspillere på Linux? 7549527[/snapback] Er vel heller ett spørsmål om det finnes Linux-drivere som støtter "din" spiller. Jeg har en Creative Zen V+ som funker fint, bruker Gnomad2 (nyeste versjon) til å laste over filer. Husk å laste ned nyeste driver for din spiller. AmaroK skal støtte mange spillere, men kommer jo ann på hvilken du kjøper.. Kan jo hende det finnes nettsteder med lister og slikt Endret 21. desember 2006 av -XaHc- Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 *Kremt* Alle?! Jeg tviler på at du finner mange mp3spillere som du ikke klarer å få til å virke mot linux. Kanskje noen Creative spillere? Vet ikke. Men -XaHx- sier jo over at hans Zen V+ funker fint. Jeg har en umodifisert ipod gen5 (video). Fungerer utmerket. Og finnes mange programmer som kan overføre filer både fram slik itunes gjør, men også tilbake til pcen. Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Min ipod nano fungerer strålende sammen med amarok. En bekjent kjøpte en creative zen spiller, og han klagde på at man måtte hacke til støtte, så jeg gikk for ipod. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Bruker Ubuntu og Gnomad2-versjonen i pakkelistene ville ikke virke, funket etter jeg lastet ned nyere versjon fra hjemmesidene deres. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Jeg har Creative Zen Micro og den funker ikke i det hele tatt i ubuntu. Putter den inn og maskinen tror faktisk det er et kamera jeg har plugga inn og spør meg om jeg vil importere dem! Leste om dette Gnomad2 og prøvde det. Men det finner heller ikke spilleren min. Eneste linux gjør for spilleren min er lading. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Jeg tviler på at du finner mange mp3spillere som du ikke klarer å få til å virke mot linux. Kanskje noen Creative spillere? Vet ikke. Men -XaHx- sier jo over at hans Zen V+ funker fint. Jeg har en umodifisert ipod gen5 (video). Fungerer utmerket. Og finnes mange programmer som kan overføre filer både fram slik itunes gjør, men også tilbake til pcen. 7549789[/snapback] Så det er lurt å gå for iPod for å være på den sikre siden? Kan man overføre musikk ved hjelp av ett trykk som i iTunes med Amork. Eller må man velge ut låtene manuelt og legge de i mapper. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Ville gått for en Creative Vision:M om pris ikke er et holdepunkt i vurderingen av spiller. Er ikke stor tilhenger av iPod, og jeg synes Creative så absolutt er et fint alternativ til den. Listen rundt Gnomads virkeområder virker fint dekkende: http://gnomad2.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Skulle til å anbefale iAudio, men ser ut som komplett er i ferd med å slutte og selge dem. Den mountes som en harddisk og overføring av sanger over filbehandleren. M.a.o, fungerer i alle OS som leser USB-harddisker. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Alle iPod spillere funker fint, små spillere som har 128 til 1024 mb minne, funker også bra så lenge de blir mountet som usbpenn/ekstern harddisk... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Sandisk Sansa E260/270 (E2XX serien ) støtter Linux fullt ut siden de er "true" mass storage USB removable disker. Dvs du trenger ikke noe overførings program overhodet annet enn OS støtte for removable USB 2.0 drives. Endret 21. desember 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Sandisk Sansa E260/270 så fin ut. Støtter den overføring direkte fra Amork? Og ett vesentlig punkt, støtter den podcast? Lenke til kommentar
raakken Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 brukte selv en creative zen spiller i debian med gnomade2, og dwet funket helt greit uten problemer såvidt jeg husker Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Nå har jeg pakket inn min innkjøpte Sandisk Sansa E270 (julegave) så har ikke testet den mere enn å overføre via mass storage det som er mottakeren av presangens musikk filer. Hva er Amork ? Podcast: Question: Is the player compatible with podcasts? Answer: As long as the podcasts are in mp3 format and an appropriate bit rate (32-320 kbps), then the player should be capable of playing the files. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Så det er lurt å gå for iPod for å være på den sikre siden?Kan man overføre musikk ved hjelp av ett trykk som i iTunes med Amork. Eller må man velge ut låtene manuelt og legge de i mapper. 7550014[/snapback] Kommer vel helt an på hvilken spiller du liker selv. Finn ut det først og så finner du ut om den fungerer med Linux før du bestiller den. Jeg har ikke brukt Amarok til å overføre filer, men jeg tror amaroK søtter ipod og da vil det bruke "ettklikksmetoden" slik som i iTunes. Endret 21. desember 2006 av HavarN Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Podcast:Question: Is the player compatible with podcasts? Answer: As long as the podcasts are in mp3 format and an appropriate bit rate (32-320 kbps), then the player should be capable of playing the files. 7551624[/snapback] Men må man da manuelt finne filene og kopiere de over. Eller er det støtte for et klikks metoden? Hvordan blir det foresten med playlists og sånt vis man overfører via "mass storage"? Lenke til kommentar
HyperNotActive Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Ipod fungerer bra med gtkpod og rockbox er også et alternativ. Endret 21. desember 2006 av HyperNotActive Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 hvorfor ikke bare gå for en som gjenkjenner spilleren som en USB-disk? da slipper du alt surr med drivere og programmer for å legge til musikk og kan bare dra og lage mapper i filbehandleren... om Linux kan være et alternativ bør du også spørre om det er noen som i tillegg støtter .ogg Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Vel iAudio X5 skal visst nok vises som en USB-disk, og har OGG-støtte så det er nok en finfin kandidat. Jakten på en spiller ville jo fått noe mer begrenset område om trådstarter hadde oppgitt noen andre ønsker eller kriterier annet en linux-støtte Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 iAudio X5 vises helt korrekt som USB-disk. Har en sånn sjøl og er godt fornøyd med den. Men jeg bruker ikke no fansy program for overføring av filer da, kun gode, gamle MC. X5 har også støtte for FLAC, for alle audiofile. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå