Gå til innhold

Hvilkne mp3-spillere støtter Linux

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har tenkt til å kjøpe meg en mp3-spiller snart og vil forsikre meg at det jeg ender opp med også kan brukes på annet enn Windows.

Hvilke mp3-spillere er det finnes god støtte for i mediaspillere på Linux?

7549527[/snapback]

Er vel heller ett spørsmål om det finnes Linux-drivere som støtter "din" spiller. :p

Jeg har en Creative Zen V+ som funker fint, bruker Gnomad2 (nyeste versjon) til å laste over filer. Husk å laste ned nyeste driver for din spiller. AmaroK skal støtte mange spillere, men kommer jo ann på hvilken du kjøper..

Kan jo hende det finnes nettsteder med lister og slikt

Endret av -XaHc-
Lenke til kommentar

*Kremt* Alle?!

Jeg tviler på at du finner mange mp3spillere som du ikke klarer å få til å virke mot linux. Kanskje noen Creative spillere? Vet ikke. Men -XaHx- sier jo over at hans Zen V+ funker fint.

Jeg har en umodifisert ipod gen5 (video). Fungerer utmerket. Og finnes mange programmer som kan overføre filer både fram slik itunes gjør, men også tilbake til pcen.

Lenke til kommentar

Jeg har Creative Zen Micro og den funker ikke i det hele tatt i ubuntu. Putter den inn og maskinen tror faktisk det er et kamera jeg har plugga inn og spør meg om jeg vil importere dem! Leste om dette Gnomad2 og prøvde det. Men det finner heller ikke spilleren min. Eneste linux gjør for spilleren min er lading.

Lenke til kommentar
Jeg tviler på at du finner mange mp3spillere som du ikke klarer å få til å virke mot linux. Kanskje noen Creative spillere? Vet ikke. Men -XaHx- sier jo over at hans Zen V+ funker fint.

Jeg har en umodifisert ipod gen5 (video). Fungerer utmerket. Og finnes mange programmer som kan overføre filer både fram slik itunes gjør, men også tilbake til pcen.

7549789[/snapback]

Så det er lurt å gå for iPod for å være på den sikre siden?

Kan man overføre musikk ved hjelp av ett trykk som i iTunes med Amork. Eller må man velge ut låtene manuelt og legge de i mapper.

Lenke til kommentar

Nå har jeg pakket inn min innkjøpte Sandisk Sansa E270 (julegave)

så har ikke testet den mere enn å overføre via mass storage det som er mottakeren av presangens musikk filer.

Hva er Amork ?

Podcast:

Question: Is the player compatible with podcasts?

Answer: As long as the podcasts are in mp3 format and an appropriate bit rate

(32-320 kbps), then the player should be capable of playing the files.

Lenke til kommentar
Så det er lurt å gå for iPod for å være på den sikre siden?

Kan man overføre musikk ved hjelp av ett trykk som i iTunes med Amork. Eller må man velge ut låtene manuelt og legge de i mapper.

7550014[/snapback]

Kommer vel helt an på hvilken spiller du liker selv. Finn ut det først og så finner du ut om den fungerer med Linux før du bestiller den. Jeg har ikke brukt Amarok til å overføre filer, men jeg tror amaroK søtter ipod og da vil det bruke "ettklikksmetoden" slik som i iTunes. Endret av HavarN
Lenke til kommentar
Podcast:

Question: Is the player compatible with podcasts?

Answer: As long as the podcasts are in mp3 format and an appropriate bit rate

(32-320 kbps), then the player should be capable of playing the files.

7551624[/snapback]

Men må man da manuelt finne filene og kopiere de over. Eller er det støtte for et klikks metoden?

Hvordan blir det foresten med playlists og sånt vis man overfører via "mass storage"?

Lenke til kommentar

hvorfor ikke bare gå for en som gjenkjenner spilleren som en USB-disk? da slipper du alt surr med drivere og programmer for å legge til musikk og kan bare dra og lage mapper i filbehandleren...

om Linux kan være et alternativ bør du også spørre om det er noen som i tillegg støtter .ogg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...