Gå til innhold

Dell cd brenner=sirup

pilgur

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er noe jeg har funnet ut av..

argh... tungvint løsning, og det virker som om biosen i selve dvd / cdrw combi rommer er noe feil med. vil liksom ikke detektere riktig sertifisert cd speed.

Det kan være en program feil i "media type sensing systemet" i selve romen, som detekterer cdrom hastigheten, tror liksom at cder er av dårlig kvalik..

Fant en måte å unngå dette på, aner ikke om det fungerer på andre cd merker. eller om detter var helt tilfeldig..

Jeg testa med infiniti professional 900 mbyte 32x cd..

når jeg satt inn denne tomme cden, før jeg starta brenneprogrammet, dvs vinduet der hvor du kan velge brennehastighet i brenne programmet så detekterte den kun max 16x brennehastighet.

men, når jeg tok ut cden. og tok fram velge brennehastighet siden igjen, kunne jeg velge 24x hastighet. da satt jeg inne cden. venta lit, slik at cden ble ferdig loadet. så kunne, jeg brenne med 24x hastig..

Pga, dette tror jeg at det er noe feil med biosen i dvd / cdrw 24x8x8x24 combien.. Irriterende, og tungvint..

Det brennepgrogrammet jeg fikk låne fra en kamerat var WinOncd 5 PE..

Lenke til kommentar

Når jeg prøver easy cd creator 5. basic.

Så hjelper ikke denne løsningen jeg foreslo.. Den detekterer 16x uansett med denne plata, hadde nok detektert lavere hastighet med en annen plate... hmmz.. rart... irriterende.

har ikke forandra orginal innstillingene på disse 2 brenne programmene.

rart at det skal være så forskjell..

har oppdatert fullt ut begge programmene. så det hjelper ikke..

Lenke til kommentar

jepp, brenner "24x" på noen billige "kakeboks" cder(eperformance) på min dell 4150 med HL..ett eller annet 24 combo brenner. Dog er disse sertifiserte for 40x, men den funker også fint med verbatim, sorte MMore(24x med 16x cder) og smartbuy(24x, med 90min versjonen får jeg kun 8x eller noe sånt) fra komplett. Det er vel det jeg har prøvd så langt.

edit; jeg bruker NERO istedet for den "light" versjonen av easy cd creator som fulgte med.... men tror ikke det skal bety noe.

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-12-01 05:33 ]

Lenke til kommentar

Har ikke testet 24x combobrenneren på min 4150 med mer enn to typer siden jeg fikk den, disse er Memorex 24x 700mb(De i slimcover) og forskjellige typer Verbatim 40x.

Jeg bruker nyeste versjon av Nero og har også testet med Clone CD og tatt backup med Drive Image..

Memorex-platene kan jeg brenne på med 16x (snittet er dog lavere, ca 11 eller 12, men det skal det vel være?)

På Verbatimplatene er 24x ikke noe problem..

Er det noen som vet om det er nøyaktig samme 24x combo i i4150 og 8200?

I min sitter det en Matshita UJDA 740..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...