Gå til innhold

Dell cd brenner=sirup


pilgur

Anbefalte innlegg

Har ett problem med min brenner av type matshita ujda 360 som irriterer noe vanvittig.I reklamen så ble det lagt vekt på at dette er en 24xbrenner.

Jeg har til dags dato ikke fått denne dingsen til å brenne fortere enn 16x,er det noen som har hatt samme problemet og som har noen gode tips og komme med så hadde det vært kjempeflott.Har forsøkt oppdatering av easy cd creator og ørten forskjellige platemerker alle merket fra 40x til 48x med samme resultat.En gang har jeg klart å brenne 16x de resterende har den surra med 8x. Dell support synes jeg ikke det er noen hjelp i så jeg prøver meg her hvor det virker som det er kompetente folk.

 

Pilgur mellomfornøyd dell kunde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en i4150 med 24x matshita combodrive selv og har noe av samme problemet. De platene jeg vanligvis bruker, Memorex 24x, får jeg bare brent på med 16x (ca 11x i snitt tror jeg).

 

Har aldri opplevd noe lavere enn dette, men er irriterende at jeg ikke får full hastighet..

 

uansett: har fått brenneren til å brenne med 24x da jeg benyttet Verbatim som støtter 40x. Benytter som regel Nero Burning Rom

 

Hvis du søker på forumet også så har det vært en tråd om dette før, men husker ikke om det kom fram noen vettuge løsninger der..

Lenke til kommentar

Du skal finne den under kontrollpanel->System->Maskinvare->enhetsbehandling hvis du har xp. Sjekk under kategorien IDE ATA kontrollere velger du, velg primær IDE og velg egenskaper. Gå til avanserte innstillinger. Overføringsmodus skal stå på "DMA hvis tilgjengelig". Det samme for sekundær IDE kanal.

 

10 min for en full cd tilsvarer ca 8x brenning

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Vil bare takke for tips om DMA men det gjorde ikke susen, vil også presisere at brenneren jeg har er en løs modulsak for å sette inn på plassen til diskstasjonen. Hvilken erfaring har folket med Dell

hvis det viser seg å være en defekt?

Får vel ta en tlf til support igjen imorgen:

 

Pilgur mellomfornøyd

Lenke til kommentar

Er nok ikke noen direkte defekt, ettersom jeg tror mange har dette problemet... Men Dell har sikkert fått en del klager og burde ordne opp.

 

Noen har også ymtet frampå om at dette har med brenneprogrammet og gjøre og at disse automatisk velger hastighet de tror platen tåler, noen som har noen innspill rundt dette?

 

Uansett litt merkelig ettersom problemet ser ut til å gjelde stort sett disse MASHITA 24x sakene fra Dell..

Lenke til kommentar

Quote:


Betaler heller halvparten for 16x plater enn å kjøpe dyre Verbatim..


 

Helt uenig i at det ikke lønner seg å kjøpe gode/dyre plater! De er tross alt ikke mye dyrere! Men det kommer selvfølgelig ann på hva platene skal brukes til! En rask samling av noen audiofiler til bilen eller fest er det greit ned billige, men skal si deg det er irriterende når du skal bruke billig plater brent for flere måneder siden fulle av backup og den fuckings platen ikke vil leses av!!! :mad:

Lenke til kommentar

Når man får 20 stk.!! Memorex i slim-cover til 78 kr på Elkjøp så har jeg glemt Verbatim for lenge siden.. Det er 3,90 pr plate, med cover, og så vidt jeg skjønner er disse av ganske bra kvalitet, har ikke hatt en eneste feilbrenning og har sikkert brent over 100 plater.. Ingen har sluttet å funke heller

 

Etter min mening er det ikke like stor forskjell på plater slik det var før, bare man holder seg unna de "gjennomsiktige" og de aller billigste råtne spindel-platene..

 

Uansett er jo dette et brenner/software problem og egentlig ikke noe plateproblem... Ser jo ut til at problemet gjelder et fåtall brennere

Lenke til kommentar

Uansett er jo dette et brenner/software problem og egentlig ikke noe plateproblem... Ser jo ut til at problemet gjelder et fåtall brennere

------------------------------------

Definitift ikke noe software problem, da jeg har prøvd forskjellige / lånt forskjellige brenne programvare.

Også, prøvd disse på min egen bærbar, og stasjonære.. fungerer som normalt på stasjonære.

Har email dell anngående problemet, fikk svar etter en uke. Emailet tilbake i dag igjen. Hvis jeg ikke får et svar jeg er fornøyd med, ringer jeg dem, og bruker avtalen Next Business day on site, så får de komme og feilsjekke / bytte ut varen for å se om det hjelper. Er irriterende at nesten ingen plater som er sertifisert for større hastighet fungerer på max hastighet.

Lenke til kommentar

Tror du kanskje bør lese avtalen du har med Dell før du krever å få en teknikker ut for å feilsøke.....

 

Fra dell sine nettsider:

"Next Business Day On-site & International Service Programme for Notebooks

Response by the end of the next working day, Available 8 hours a day, 5 days per week.

Dell will endeavour to provide an on-site engineer by the end of the next business day, provided a Dell support technician agrees and accepts a system fault call more than one hour before the end of local business hours,(14:30 hrs Nordics). For details of International Service Programme visit http://www.dell.com/us/en/biz/services/ser...ables.htm"

 

Først når supporten til Dell godkjenner og aksepterer at det er en feil sendes teknikker for å rette den feilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...