Gå til innhold

Skal eg kjøpe PSP/DS?

ainstainy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok fremdeles noen år til en PSP 2 kommer, så du trenger ikke være redd for at den skal bli utdatert med det første. Hvorvidt du bør kjøpe en PSP kommer an på hva du vil bruke den til, og hva slags spill du liker.

Veldig mange PSP-spill er portable utgaver av PS/PS2 spillserier, med de fordelene og ulempene det medfører. Du kan få stort sett nøyaktig de samme spillopplevelsene, bare med bedre grafikk, på en billigere PS2, men da mister du selvsagt muligheten til å ta med deg maskinen der du måtte ønske.

Alternativet til PSP er DS. Den mangler muligheten til å spille UMD-filmer og musikk, og har ikke like god grafikk, men har til gjengjeld et mye kvassere spillbibliotek, samt to skjermer, hvor den ene er trykkfølsom.

Dersom det ikke er spesifike PSP-spill du har veldig lyst på, eller du trenger multimediafunksjonene på PSP'en, anbefaler jeg heller at du kjøper PS2 eller DS. begge disse alternativene er billigere, og har bedre spill.

Lenke til kommentar
Jo, DS har bedre spill enn PSP. De er som regel også mye bedre tilpasset det bærbare formatet. De beste spillene på PSP finner du som regel enda bedre vesjoner av på PS2 (GTA, Metal Gear, Tekken osv.)

7549775[/snapback]

Er du dum eller? "ds har bedre spille enn psp" er jo smak å behag det da man! selv om man finner bedre versoner av spillene på ps2, så vil ikke det si at ds spillene er bedre forde!

Lenke til kommentar
Jo, DS har bedre spill enn PSP. De er som regel også mye bedre tilpasset det bærbare formatet. De beste spillene på PSP finner du som regel enda bedre vesjoner av på PS2 (GTA, Metal Gear, Tekken osv.)

7549775[/snapback]

Er du dum eller? "ds har bedre spille enn psp" er jo smak å behag det da man! selv om man finner bedre versoner av spillene på ps2, så vil ikke det si at ds spillene er bedre forde!

7549788[/snapback]

Hehe, så jeg er "dum" når jeg sier at spillbiblioteket til DS er bedre enn PSP, mens ainstainy får lov å hevde det motsatte uten protest? Det aner meg at du foretrekker PSP.

Du må gjerne la deg provosere av at andre mener noe annet enn deg, men personen som postet det opprinnelige innlegget ba om råd, og jeg ga ham mine råd. Du kan gi dine egne råd i stedet for å klage på andres.

Lenke til kommentar

Den er grei Bagge, men han sa aldri at psp var bedre enn ds, det var du i din første post som påsto dette.

Uansett, on topic! Med en psp vil du få muligheten til å se filmer, lytte til musikk og spille spill. Har du behov for alt dette når du er ute å farter så er vel saken klar allerede da. Hvis du liker action spill så ville jeg godt for en psp, mens hvis du liker adventure spill tror jeg at jeg ville kjøpt en ds... Nintendo har alltid hatt bøttevis av gode adventure spill på sin håndholdte konsoll. Men liker du spill som Killzone, tekken og gta, gå for en psp!

PS:

Får du tak i en psp 1.5 eller 2.0 (også nedgradere den til 1.5) så vil du jo ha muligheten til å få veldig mye gratis spill-morro også :)

Lenke til kommentar

Selv har jeg brukt DS'en min veldig lite, men det er nok pga. av rett etter jeg kjøpte den fikk jeg BF2 som jeg ble helt hektet på, og Ds ble liggende i hylla.

Men nå er det på tide å vekke den opp igjen, har tenkt å kjøpe meg New Super Mario Bros. , Metroid Prime: Hunters og Yoshi Island. Elite Beat Agents og Castlevania er to spill jeg vurderer og. Og så venter jeg selvfølgelig på Zelda. Phantom Hourglass som kommer i slutten av 07 :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...