Gå til innhold

Fornøyd med jule-karakterene?

Tunky

Fornøyd med karakterene?  

77 stemmer

1. 1. Fornøyd med karakterene?

• Ja, og fikk 1,0 - 1,9 (F - F+)
      1
    • Ja, og fikk 2,0 - 2,9 (E- E+)
      0
    • Ja, og fikk 3,0 - 3,9 (D - D+)
      4
    • Ja, og fikk 4,0 - 4,9 (C - C+)
      23
    • Ja, og fikk 5,0 - 6,0 (B -A)
      9
    • Nei, og fikk 1,0 - 1,9 (F - F+)
      0
    • Nei, og fikk 2,0 - 2,9 (E- E+)
      0
    • Nei, og fikk 3,0 - 3,9 (D - D+)
      12
    • Nei, og fikk 4,0 - 4,9 (C - C+)
      21
    • Nei, og fikk 5,0 - 6,0 (B -A)
      7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

F.eks. i tiende klasse kan det hende lærerne vil «pushe» deg til å gjør en bedre innsats utover halvåret, og dermed sette karakterene ekstra strengt.

Ligger du f.eks. og vipper mellom fire og fem, vil du sannsynligvis ende opp med fire. Men med gode muligheter for å gå opp til sommeren selvfølgelig. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hmm.. skolen min er nazi nok til at det er to uker etter nyttår igjen før vi får karakterer :(

Jaja, synes dog det er trist at noen hater andre fordi de har >5 og er misfornøyde. Nå er det jo engang slik at noen har bedre forutsetninger og fremdeles ønsker å pushe seg selv. Men nå er det jo engang slik at det er mer sosialt akseptert å være misfornøyd over 2 enn 5..

Lenke til kommentar

Det er greit å bli skuffa over å få en femmer hvis du trodde du var god nok for en sekser, men feilet ... Allikevel, det er lov å vise et snev av sosial intelligens og bære over med det, i stedet for å vise en tydelig misnøye, skuffelse, og gjerne legge til at «det gikk så utrolig dårlig». Så klart er det provoserende for de som jobba like hardt, eller hardere, enn deg, men som satt igjen med en treer eller firer. :ermm:

Lenke til kommentar
Tror jeg får ganske bra i krl, norsk og samf, minst i fransk og matte.

7684270[/snapback]

Har dere krl allerede i år? Vi har kun geografi, norsk, samfunnsfag, engelsk, kroppsøving, naturfag, matematikk og tilvalgsspråk (tysk, spansk, fransk, italiensk osv). :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Gikk ikke så bra som jeg trodde bare 3,6.

Er det sant at de er strengere ved julekarakterer.

7551719[/snapback]

nopp... strengere ved avsluttende karakter

7571201[/snapback]

Det er ikke ofte. De fleste skoler er strengere til jul. Naturlig nok...

Lenke til kommentar

De fleste lærere/skoler er strengere på julekarakterene det siste året, feks 10. klasse. Dette for å "pushe" eleven til å gjøre det bedre. Ligger du mellom 4-5 får du antageligvis 4, mens om situasjonen hadde vært om sommeren ville de gitt deg 5. Det sier de i alle fall på min skole, de er veldig strenge på julekarakterene i 10. klasse. Mens de sier de er snillere til sommeren.

Det som er litt synd er at på endel private skoler tar inn på julekarakterene.. I og med at mange lærere mener de bør gi "dårlige" karakterer til jul, å være strenge for å presse eleven til å gjøre det bedre til sommeren synes jeg privat skoler bør rette seg etter det å ta inn på 2. termin karakterer, slik som de offentlige.

Selv har jeg ikke fått karakter slippen enda. Tror vi får dem om en uke... Tåpelig idè på skolen, utsetter tentamener til siste uka før ferien. Lærerne retter selvsagt ikke i ferien, dermed får vi dem ikke igjen før noen uker etter skolestart. Har en følelse av at de ikke er så bra... :S

Endret av shaaland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...