Gå til innhold

Ultraportabel - må ha imorra!

voluz

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe en ultraportabel PC - og da mener jeg ultraportabel. 1,5 kilo er egentlig for mye. For å si det sånn...

Har foreløpig stått mellom Fujitsu-Siemens Lifebook P7120 og Fujitsu LifeBook P1610.

Sistnevnte har ikke optisk drev da, men vet ikke hvor nødvendig det er om den har XP etc. ferdig installert... Det meste laster man jo ned fra nettet uansett, så...

Noen som kan finne alternativer til disse to? ;)

Edit: Og ja.. som sagt må den kjøpes i morra. Må nemlig ha den med på dette regnskapsåret. ;)

Endret av voluz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du tittet på IBM's X serie?

Har selv en X60s og har hatt en X40 - meget godt fornøyd med disse. Vekten med 4 cellers batteri er rundt 1,25kg.

Prisen er litt høyere enn andre, men man får igjen i bøtter og spann i form av byggekvalitet.

7549358[/snapback]

Denne påstanden kan jeg gå god for :)

Lenke til kommentar
Dell D420

LG A1 (jeg har den, og jeg tror ingenting er bedre)

7549348[/snapback]

Sett på Dell D420 ja. Men den blir for stor... Veier ikke mye da, men 12,1" skjerm blir for stort. Rundt 10" er grensa.

LG A1 har jeg ikke hørt noe om... men den så jo ikke så dum ut. Ups and downs med denne da?

Sett på Lenovo'n til IBM også ja, men den blir for stor med 12,1"...

Må visst ha DVD-drev likevel. Så da ryker Fujitsu LifeBook P1610 ut - med mindre man kan kjøpe til ekstern DVD-spiller... Og det kan man vel? Noen som kan vise meg hvor? ;)

Flere forslag? :w00t:

Lenke til kommentar
Dell D420

LG A1 (jeg har den, og jeg tror ingenting er bedre)

7549348[/snapback]

Sett på Dell D420 ja. Men den blir for stor... Veier ikke mye da, men 12,1" skjerm blir for stort. Rundt 10" er grensa.

LG A1 har jeg ikke hørt noe om... men den så jo ikke så dum ut. Ups and downs med denne da?

Sett på Lenovo'n til IBM også ja, men den blir for stor med 12,1"...

Må visst ha DVD-drev likevel. Så da ryker Fujitsu LifeBook P1610 ut - med mindre man kan kjøpe til ekstern DVD-spiller... Og det kan man vel? Noen som kan vise meg hvor? ;)

Flere forslag? :w00t:

7549470[/snapback]

Hva med ASUS?

Lenke til kommentar

7549470[/snapback]

Ups:

Utrolig bra lyd og ut-enheter

Veldig god skjerm

Helt grei batteritid (ikke tatt tiden og kjører ikke windows), får med 2 batteri

Kjører linux uten noe problem

Får med USB DVD+-RW

Veier 1.0kg med minste batteriet

Downs:

Ikke DVI-ut bare VGA

Koster ~20k

Lenke til kommentar
Hva med ASUS?

7549587[/snapback]

Ble en ASUS gitt...

De hadde ikke de små fra Fujitsu-Siemens på verken fjern- eller nærlager, så var null sjans å få dem innen dette året. Dessuten hadde de dem bare med svensk tastatur. Regner med det finnes i norsk også, men hadde ikke tid til å sose med det...

Kjøpte en ASUS til 20k isteden. Den med skinn osv. Så jo snaxy ut. 11,1" skjerm og 1,5 kg. Litt i største laget, men så blir den kanskje litt bedre å jobbe på om det skulle bli nødvendig.

Takker for all hjelp! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...