Gå til innhold

Overføre gamle komponenter til nytt chassis/hk

Anbefalte innlegg

Jeg har en Barebone som har tatt kvelden (satser på at det er psu siden den har vært overbelastet leeeenge) I den gamle maskinen har jeg 2x300gb sata-150 + 1x400 sata-150, 1024Mb minne og en 775-P4 3.2, et PCI-E X800 kort (bl.a.) Det jeg har GJORT er å bestille et ASUS P5B hovedkort og en Coolermaster kasse (centurion 534) samt noen silent vifter, silent psu etc...

Jeg har aldri montert et hovedkort og flyttet cpu før, men regner med at dette skal gå greit, så lenge jeg tar hensyn til statisk el. Det jeg er VELDIG redd for, og som jeg trenger hint og tips fra dere på er vedr. diskene. Det er så vidt jeg har skjønt ingen jumpere på sata disker, og er det da noen mulighet for at det nye hovedkortet vil skjønne hvem disk som er boot? (går dette automatisk?) de diskene som IKKE skal være boot, er det noen fare med innholdet på disse ?

Maskinen jeg hadde (som alt skal flyttes over fra) er en Shuttle SB81

Hva KAN gå galt, og er det noe jeg IKKE må gjøre ?

På forhånd takk for alle tips dere kan komme med.

Endret av Qbiq
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PLEASE :) jeg får komponentene i dag, og jeg er livredd for å ødelegge dataene fra min gamle PC :) Er dette "plug and play" eller er det noen gode tips å ta med seg for å unngå de største fallgruvene, fra dere experter ?

Jeg har en Barebone som har tatt kvelden (satser på at det er psu siden den har vært overbelastet leeeenge)  I den gamle maskinen har jeg 2x300gb sata-150 + 1x400 sata-150, 1024Mb minne og en 775-P4 3.2, et PCI-E X800 kort (bl.a.)  Det jeg har GJORT er å bestille et ASUS P5B hovedkort og en Coolermaster kasse (centurion 534) samt noen silent vifter, silent psu etc...

Jeg har aldri montert et hovedkort og flyttet cpu før, men regner med at dette skal gå greit, så lenge jeg tar hensyn til statisk el.  Det jeg er VELDIG redd for, og som jeg trenger hint og tips fra dere på er vedr. diskene.  Det er så vidt jeg har skjønt ingen jumpere på sata disker, og er det da noen mulighet for at det nye hovedkortet vil skjønne hvem disk som er boot? (går dette automatisk?) de diskene som IKKE skal være boot, er det noen fare med innholdet på disse ?

Maskinen jeg hadde (som alt skal flyttes over fra) er en Shuttle SB81

Hva KAN gå galt, og er det noe jeg IKKE må gjøre ?

På forhånd takk for alle tips dere kan komme med.

7548861[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...