Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitter og programmerer og skulle gjerne brukt programmet opp mot mySQL som jeg kjører på serveren min i samme nettverk. Noe forslag til hvordan jeg kan gjøre dette? Får ingen av tilkoblingsalternative i VS til å fungere mot mySQL....

7548805[/snapback]

Du må vel skaffe deg en ODBC eller OLEDB driver til MySQL. Det finnes flere på markedet, men hva gjelder OLEDB som jeg er på jakt etter så må man tydeligvis betale for disse. ODBC tror jeg skal være tilgjengelig gratis.

Lenke til kommentar
Sitter og programmerer og skulle gjerne brukt programmet opp mot mySQL som jeg kjører på serveren min i samme nettverk. Noe forslag til hvordan jeg kan gjøre dette? Får ingen av tilkoblingsalternative i VS til å fungere mot mySQL....

7548805[/snapback]

Du må vel skaffe deg en ODBC eller OLEDB driver til MySQL. Det finnes flere på markedet, men hva gjelder OLEDB som jeg er på jakt etter så må man tydeligvis betale for disse. ODBC tror jeg skal være tilgjengelig gratis.

7548838[/snapback]

Fant driveren for ODBC på mySQL. Var bare å få connectionstring'en riktig så skal det vel fungere godt. Lå også en egen plugin for VS, men den fungerte ikke helt optimalt...

Men takk for rådet! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...