fredriri Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=120178 Stemmer virkelig dette: "Det er nå forbudt å tilby ansatte i vikariater eller i engasjement dårligere lønn eller arbeidsvilkår enn de som er fast ansatt." Har sett gjennom arbeidsmiljøloven, men kan ikke finne noe som fastholder dette. Noen som finner? Lenke til kommentar
amund Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Jeg vet det har vært mye diskusjoner rundt dette fordi bedrifter forsøker å ansette flest mulige i midlertidige stillinger (vikariater, engasjement, osv.) fremfor fast ansettelse. Dette har nok sammenheng med at bedrifter opplever det som vanskelig å si opp folk dersom de er fast ansatt. Slik jeg forstår dette så dreier det seg om at vikariater og engasjement skal belønnes på lik linje med fast ansettelse, men at dette er et krav for lange engasjement (f.eks. 12 måneder eller mer). Det betyr ikke at man har krav på samme lønn fordi man er vikar en ukes tid, eller i en sommerjobb. Mvh, Amund Lenke til kommentar
helvete83 Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 ble tilbudt vikarjobb gjennom vikarbyrå. jobbe på skeidar/lageret skulle få 115 i timen.. jeg takka nei.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå