Gå til innhold

Holder GeForce2 MX?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du skal spille nyere spill så må du nok oppgradere ja. Har MX200 selv, og det stinket verre enn det lokale renseanlegget da jeg prøvde meg på Jedi Knight II.

Ellers kommer det helt an på bruksområdet da. Skal du drive med krevende spill og har god råd så ruler ATI Radeon 9700 PRO eneveldig og brutalt, iallfall til nVIDA får ut finger'n... Hvis du må tenke litt penger så er GF4 Ti-serie ett bedre alternativ, og hvis kassa er skikkelig anorektisk så holder Radeon 8500 en liten stund til... :smile:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

alltid like kjekt med folk som bare blåser ut med tilfeldige kort navn uten å vurdere sammenhengen..

først og fremst, hva slags pc har du fra før ?

er ikke noe poeng å kjøpe inn dekk til ferrari og smelle dem på en lada..

har du en pc under 1,2 ghz så synes jeg det blir dumt å punge ut 3300 kr for ati radeon 9700 pro, med tanke på at maskinen din neppe kan utnytte et slikt kort fullt ut.

da er et geforce 4 ti 4200 kort perfek for deg.

så kommer det helt an på hva du har tenkt til å bruke kortet på.

men geforce 4 ti 4200 er et veldig bra all round kort.god ytelse.

Lenke til kommentar

Gf2mx/400 funka phett det i 800 x 600 i jedi knight 2! men det fikk hjelp av en amd xp 1700+ og 768 mb ddr!

ellers så funker det utmerket i 1280 x 960 i alle half life moddene (som jeg har prøvd)

funker også i unreal tournament (ikke 2003, har ikke prøvd det)

også aliens vs predator 2 funker den også i, men kortet liker seg best i 800 x 600 oppløsningen!

sleit litt i nolf game of the year edition når jeg skrudde på alle effektene! tenker jeg kjøper meg nytt når nvidia geforce fx kommer ut! da blir ikke radeon 9700 pro gammal! eller var det nvidia 30 opplegget? husker ikke

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

geforce FX = nvidia nv30

:smile:

har du pengene så er dette et meget godt valg.

hvis du vil ha råd om radeon 9700 pro, snakk med snoft på undernet, han kan mer enn gjerne forklare deg hvor "fantastisk" driverne til kortet er :razz:

Lenke til kommentar

Skal du seriøst oppgradere, burde du vente på nv30(geforcefx)!!

Skal du spille cs holder gf2mx ja.

Skal du nyte pcn din, holder det ikke;)

Jeg har hercules 3dprophet titanium 2, med geforce2 chipset eller hva det nå heter, og det holder ikke til mitt bruk i alle fall. (xp1800, 512mb ddr)

Jeg merker flaskehalsen :sad:

Lenke til kommentar

Heter ikke hele skjermkortserien til Hercules 3dProphet et-eller-annet da?

Hvis kortet ditt er av de første Geforce2MX-korta kan du lodde det om til et Geforce2MXR (Quadro) og pine ut litt til før GFx-korta er i butikken.

Loddebolt, pinsett, stø hånd og en neva kjøleribber.

Er kun to motstander som skal flyttes.

Lenke til kommentar

Ytelsesøkningen vil først og fremst merkes i 3D-programmer (CAD etc.)

Men etter lodding og biosflash kjører både minnet og kjerna mye fortere. Og god kjøling er selvfølgelig påkrevd.

http://www.geocities.com/porotuner/quadro2mod.html

Vanskelighetsgraden ligger vel omtrent på nivå med Duron blyant-mod. Hjelper å kunne lodde da. :wink:

Edit:

En link på dansk. http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?...ype=guide&id=88

[ Denne Melding var redigert av: Bach på 2002-11-27 01:40 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...