Gå til innhold

Migrering fra Maven1 til Maven2

Anbefalte innlegg

Bare lurte på om det var noen som har gjennomført en vellykket migrering fra m1 til m2 i et java-prosjekt med litt størrelse på? Og kanskje har noen meninger erfaringer å komme med. Helst med ejb, ws osv.

Endret av drool
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo litt OT, men hani suleiman har et ganske morsomt blog innlegg om maven 1 (litt gammelt nytt nå, men morsomt uansett.) Bileblog maven.

Ikke veldig glad i Maven selv, så jeg ønsker deg uansett lykke til med migreringen mellom de forskjellige versjoner av djevelens build-tool-project-management-dependency-handling-reinvent-wheel-and-then-some. :)

Lenke til kommentar
Dette er jo litt OT, men hani suleiman har et ganske morsomt blog innlegg om maven 1 (litt gammelt nytt nå, men morsomt uansett.) Bileblog maven.

Ikke veldig glad i Maven selv, så jeg ønsker deg uansett lykke til med migreringen mellom de forskjellige versjoner av djevelens build-tool-project-management-dependency-handling-reinvent-wheel-and-then-some.  :)

7550191[/snapback]

hehe...har lest den bloggen der før :)

Syns maven er er bra verktøy. Er det noen spesiell grunn til at du ikke liker maven? og har du noen andre byggeverktøy du foretrekker fremfor maven?

Lenke til kommentar

Neida, Maven 2 er sikkert ikke så ille (såvidt jeg har hørt), har faktisk ikke prøvd det. Det er jo noen OK features ved Maven 1 også, men jeg personlig er mer fan av rene ant scripts, hvor jeg føler at jeg har mer kontroll. Men for multi-modul prosjekter er kanskje maven det eneste alternativet. Har jo Ivy også, men det har jeg ikke prøvd, da jeg alltid har klart meg fint med ant. Er vel bare smak og behag.

Lenke til kommentar
Neida, Maven 2 er sikkert ikke så ille (såvidt jeg har hørt), har faktisk ikke prøvd det. Det er jo noen OK features ved Maven 1 også, men jeg personlig er mer fan av rene ant scripts, hvor jeg føler at jeg har mer kontroll. Men for multi-modul prosjekter er kanskje maven det eneste alternativet. Har jo Ivy også, men det har jeg ikke prøvd, da jeg alltid har klart meg fint med ant. Er vel bare smak og behag.

7571333[/snapback]

Har i grunn ikke brukt annet enn maven og må si meg veldig fornøyd med det. Og som du sier så er det veldig fint til multi-modul prosjekter. Og så har man jo muligheten til å generere forskjellige rapporter. Men det har jo ikke så veldig mye med selve pakkinga av et prosjekt å gjøre.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt store problemer med overgang fra Maven 1 til Maven 2, men det var relativt tidlig i prosessen, så det var ikke stort annet enn modulrelasjoner og andre avhengigheter som måtte fikses. M2 er mye greiere å ha med å gjøre enn M1, så det er verd overgangen, selv om M2 ikke er perfekt. Blir mindre XML og færre og enklere filer ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...