huttetu Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Har et merkelig problem med ip adressen til en pc. Jeg får ikke lenger tildelt ip adresse automatisk. Dette skjedde bare en dag. kan ikke se at jeg har gjort noe spesielt. Det som er litt merkelig er at hvis jeg setter ip adressen selv + DNS klarer jeg og pinge feks. VG sin ipadresse men jeg klarer ikke og pinge www.vg.no hvis jeg skriver ipadressen inn i nettleseren finner den heller ikke siden. Noen som har vært borti noe slikt. Dette gjelder både tråløst og kablet nett Tråløst kort er et pci kort. Kablet er nvida chip på msi hovedkort. Leverandør av bredbånd er NGT. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Prøv å resett routeren. Lenke til kommentar
huttetu Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 Prøv å resett routeren. 7549810[/snapback] Har prøvd det. Har også prøvd og skifte ruter ( fikk ny av NGT) Jeg kommer ut på nett via en anne pc så jeg tror ikke det har med routeren og gjøre Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Merkelig problem. Kan du prøve WinSockFix (se signaturen min). Lenke til kommentar
Slettet profil Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Høres ut som om DNS er feil. Det er jo den som konverterer navn til IP adresser. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 er nokk en dns feil ja... kontakt din isp Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 er nokk en dns feil ja... kontakt din isp 7555950[/snapback] Han kommer på nett med en annen PC... Lenke til kommentar
huttetu Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Beklager Sent svar Har vært bortreist Det hele ente med en formatering :-) Har hatt samme formatering i tre år så den trengte en oppfriskning. Etter formatering virker alt som det skal Før formatering avinstalerte jeg alle nettverkskort og la de inn på nytt uten at det hjalp nevneverdig. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå