Gå til innhold

Hvor lenge kan en få tak i 939-cpuer?

Sephirot

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å oppgradere min A 64 3000 til en opteron, men har ikke penger til det før om tidligst et par måneder. Ser samtidig at 939cpuer blir farlig vanskeligere å få tak i for hver dag. Er de fullstendig på vei ut eller vil tilbudet ta seg opp om en stund, om det er noen her som vet det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Lurer på dette med s939 jeg også.

Føler at det er på tide å oppgradere fra single core til dual core, men

vil helst ikke skifte ut alt som er av komponenter.

F.eks. forlenge levetiden til mitt nåværende system med 1-2 år ved bytte av kun cpu hadde vært helt knall for meg :)

Så hvis noen vet noe om dette, hadde jeg, i likhet med trådstarter, satt stor pris på noen innlegg og opplysninger.

Mvh

Lenke til kommentar

For og få en "heftig" CPU til 939 systemet ville eg satsa på Opteron 165 og opp (170,175,180), dette er DC med 1MB minne på hver "halvdel".

Gikk denne veien for fire uker siden når de var lagervare endel plasser og skifta min 3200 ut med en Opteron 175, i noen minne/CPU tester i "Sandra" er ytelsen nå vel dobbelt av en 3200. Var kjapp når den nye var i eska, slik at eg ikke tok tester med den først, sammenligner kun med "arkivet" til Sandra.

Ser NetShop nå "antar" nye Opteron'er til S939 rundt 10. januar, mulig tilgangen nå er så redusert at det "kjappeste" er og legge inn en ordre nå og komme i "køen" av de som vil ha en..

Lenke til kommentar
vil tro opteron er bedre for de som klokker, og x2 er bedre for de som ikke klokker. er ihvertfal det det har stått i noen topicer her omkring.

7550560[/snapback]

takker. da holder jeg vel på x2'en... er jo spennende med oc, men tålmodigheten tar slutt før jeg får noe brukbart resultat, hehe er vel også liten vits i å klokke da skjermokrtet er noe drit heller :cry:

Endret av Zopilote
Lenke til kommentar
Lurer litt på det der med opteron. Har en x2 4200+ og lurer litt på å skaffe en opteron 170. Er dette en grei oppgradering, eller er det ett fett?

7549754[/snapback]

null vits spør du meg, 200mhz lavere, extra cache bruk 5%/15% har jeg hørt.

kjøp nytt hovedkort asrock 775 500kr, intel conroe 1500kr e6300.

et hovedkort som har AGP OG PCI-EXPRESS

2gb ddr pc3200/ 2gb ddr2 533/667/800

e6300 1.8ghz som tilsvarer vel en 2.2ghz amd, som har veldig høyt oc potensiale, nå klarer det asrock kortet noe fsb. I utgangspunktet så kan prosessoren klare 3ghz på luft. derimot så er det lite nødvendig men å presse den 2.3-2.5 tror jeg er veldig lett med lite volt, og muligens boxed kjøler.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Jeg har bestemt meg for å oppgradere min A 64 3000 til en opteron, men har ikke penger til det før om tidligst et par måneder. Ser samtidig at 939cpuer blir farlig vanskeligere å få tak i for hver dag. Er de fullstendig på vei ut eller vil tilbudet ta seg opp om en stund, om det er noen her som vet det?

7548560[/snapback]

QXL^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...